اعلام آمادگی میراث فرهنگی برای کمک به نوسازی بافت فرسوده

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به همراه معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران برای بررسی موضوعات شهرسازی و معماری از محدوده خیابان جمهوری واقع در منطقه ۱۲ بازدید کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران به همراه وحیدرضا انارکی محمدی، شهردار منطقه ۱۲ و معاون شهرسازی و معماری این منطقه از محدوده خیابان جمهوری واقع در منطقه ۱۲ بازدید کردند.

بر اساس این گزارش؛ در این بازدید که پرهام جانفشان، مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران، مصطفی پورعلی، مدیرکل ثبت آثار تاریخی میراث فرهنگی و مختاری، مشاور سازمان میراث فرهنگی هم در آن حاضر بودند، موضوعات حوزه شهرسازی و معماری محدوده خیابان جمهوری واقع در منطقه ۱۲ بررسی شد.

انارکی محمدی دراین‌باره با تأکید بر ضرورت توجه به نوسازی توضیح داد: منطقه ۱۲ در تراکم و فشردگی آثار تاریخی و میراثی که در یک منطقه جمع می‌شود، در کشور اول است که این مسأله به جای آنکه نقطه قوت این منطقه شود، به دلیل محدودیت‌های ساخت‌وساز، نقطه ضعف آن شده است و این نکته‌ای است که من در این بازدید به عزیزان حوزه میراث فرهنگی نیز یادآور شدم.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ اثر میراثی در این منطقه وجود دارد، افزود: شاید اگر چند شهر با هم جمع شوند، نتوانند به اندازه منطقه ۱۲ اثر میراثی داشته باشند؛ آثاری که هم حفظ و مرمت آنها اهمیت دارد و هم با تدبیر و برنامه‌ریزی کارشناسانه نباید کاری کنیم حفظ آنها مانع نوسازی و ساخت‌وساز در منطقه شود.

شهردار قلب طهران با اشاره به تعدد پایگاه‌های قدمت‌دار مذهبی همچون حسینیه‌های اصیل و قدیمی، امامزاده‌ها و بازار بزرگ تهران به عنوان قلب تپنده اقتصادی کشور در این منطقه بیان کرد: مجموع این مراکز در این منطقه باید به فرصتی برای بالندگی آن و شهروندان ساکن در آن منجر شود.

وی همچنین از اعلام آمادگی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران برای کمک به نوسازی بافت فرسوده خبر داد و گفت: بازنگری در طرح تفصیلی منطقه ۱۲ به همراه تحلیل و بررسی و اجرایی‌کردن طرح‌های حوزه شهرسازی و معماری بسیاری مشکلات منطقه ۱۲ در حوزه بافت فرسوده را حل و فصل خواهد کرد.

انتهای پیام/

۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
کد خبر: 41019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =