بهره‌برداری از ورودی سوم ایستگاه مترو بریانک ویژه معلولان

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: ورودی سوم ایستگاه مترو بریانک به ۴ دستگاه آسانسور مجهز شده و با تمرکز روی استفاده آسان‌تر افراد کم‌توان جسمی و حرکتی از شبکه مترو پایتخت احداث شده است.

محسن هرمزی، مدیرعامل شرکت مترو تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره افتتاح سومین ورودی ایستگاه مترو بریانک در شصت و هشتمین رویداد امید و افتخار که ۲۸ مردادماه با حضور جمعی از مسئولان شهرداری تهران برگزار خواهد شد، گفت: ایستگاه بریانک در خط ۷ مترو تهران و در محدوده محله ای به همین نام واقع شده است. این ایستگاه در مرز مناطق ۱۰ و ۱۱ قرار داشته و امکان دسترسی مسافران به بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان بریانک و محلات پیرامونی پل قزوین را فراهم می سازد. پیش از این، ورودی های شمالی و غربی ایستگاه مذکور به ترتیب در سال های ۱۳۹۶ و ۱۴۰۰ افتتاح شده بود و حالا نوبت به بهره برداری از ورودی جنوبی در ابتدای خیابان گلبن رسیده است تا در خدمت مسافران شبکه مترو قرار گیرد.

وی ادامه داد: ورودی سوم ایستگاه مترو بریانک به ۴ دستگاه آسانسور مجهز شده و با تمرکز روی استفاده آسان تر افراد کم توان جسمی و حرکتی از شبکه مترو پایتخت احداث شده است. در فرآیند ساخت و تجهیز ورودی جنوبی ایستگاه مذکور، استفاده حداکثری از تولیدات داخلی مد نظر قرار گرفته که این امر ضمن کاهش هزینه های پروژه، ‌تسریع در تأمین قطعات را در پی داشته است.

هرمزی با بیان اینکه ایستگاه بریانک با ۱۵۳۰۰ مترمربع زیربنا، یکی از ایستگاه های بزرگ خط ۷ به شمار می آید، اظهار کرد: طول سکوی ایستگاه ۱۶۰ مترو بوده و عمق آن از سطح زمین حدود ۲۳ متر است. در بهره برداری از ورودی جنوبی ایستگاه مورد اشاره، هر ۴ آسانسور نصب شده، راه اندازی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به جانمایی پایانه تاکسی در کنار ورودی سوم ایستگاه مترو بریانک، عنوان کرد: برای احداث و راه اندازی ورودی سوم ایستگاه مترو بریانک ، حدود ۱۲۰۰ مترمکعب خاکبرداری ، ۵۴۰ مترمکعب بتن ریزی، ۶۰۰ مترمربع سنگ کاری و آجرکاری و ۵۰ تن آرماتور بندی و آهن آلات صورت گرفته است تا کیوسکی به مساحت ۳۵۰ مترمربع با صرف هزینه ای بالغ بر۶۰ میلیارد تومان آماده شود. این اعداد و ارقام البته غیر از عملیات عمرانی انجام شده برای محوطه سازی پیرامونی ایستگاه محاسبه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تکمیل زحمات دست اندرکاران اجرایی این پروژه، شهرداری منطقه ۱۰ با ساخت پایانه تاکسی در محوطه مجاور ورودی جنوبی ایستگاه بریانک، امکان تبادل مسافر بین مدهای متنوع حمل و نقل عمومی را به درستی عینیت بخشیده است.

انتهای پیام/

۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 41191

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =