عقب ماندگی حمل‌ونقل عمومی چگونه در دو سال گذشته جبران شد؟/ شهردار تهران: عملکرد ششمین دوره مدیریت شهری قابل مقایسه با ادوار گذشته نیست

شهردار تهران صبح امروز- یکشنبه ۲۶ شهریورماه- همزمان با یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران جهت ارائه گزارش وضعیت حمل و نقل عمومی پایتخت در صحن شورا حضور یافت.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران جهت ارائه گزارش وضعیت حمل و نقل عمومی پایتخت به ویژه توسعه و تجهیز اتوبوسرانی در یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران حضور پیدا کرد.شهردار تهران در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه حمل و نقل بحثی اساسی است، اظهار کرد: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری به اقتضای شرایطی که داشت، متقاضی این شد که در شرایط جدیدی قرار بگیرد و ما از وجود ایشان محروم شدیم؛ ایشان در حوزه حمل و نقل خوش درخشیدند که خدمات ایشان قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه ما در حوزه حمل و نقل پنج موضوع را دنبال می کنیم، گفت: کاهش ترافیک، ایجاد آسایش و آرامش برای مردم، کاهش آلودگی زیست محیطی، نظم بخشی و ساماندهی عمومی و نوسازی و ایمنی شهر بر مدار حمل و نقل عمومی را دنبال می کنیم.

زاکانی تأکید کرد: ما پنج رویکرد اساسی را دنبال می کنیم؛ در ابتدا مهمترین بخش کاهش تقاضای سفر است که از طریق مناسب سازی و هوشمندسازی و در دسترس قرار دادن خدمات به این مهم می رسیم.

شهردار تهران با تأکید بر افزایش مطلوبیت حمل و نقل عمومی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر استفاده از حمل و نقل عمومی ۳۴ درصد و وسایل شخصی ۶۶ درصد است که باید استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به ۷۰ درصد برسد که در این راستا افزایش ناوگان، ایجاد زمینه سفرهای ترکیبی و کمک به مردم برای انتخاب درست تر وسایل نقلیه را در پیش می گیریم.

وی همچنین تصریح کرد: سومین ویژگی برقی سازی است؛ امروز جهان به سمت و سویی می رود که به جای سوخت فسیلی از سوخت برقی استفاده کند؛ ما از طریق افزایش ناوگان برقی و ایجاد زمینه بهره مندی از الگوهای پاک این مسیر را دنبال می کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه وضع سازو کارهای التزام بخش و توسعه و پیشرفت شهر نیز در همین راستا دنبال می شود، اظهار کرد: وقتی امکانات فراهم شود می توان ضوابط جدیدی در نظر گرفت تا ارائه خدمت بهتر به مردم را به دنبال داشته باشد.

وی با اعلام اینکه رویکرد ما فرهنگ سازی و افزایش مشارکت مردم است، یادآور شد: این پنج محور، مسیری است که ما در آن حرکت می کنیم و مهمترین بخش توسعه، مترو است که در این بخش شرایطی را در حوزه ناوگان و خطوط داریم.

جهش در حمل‌ونقل عمومی تهران  با اضافه شدن ۹۰۴ واگن به خطوط مترو

زاکانی با بیان اینکه اجرای هفت خط از گذشته آغاز شده بود، گفت: این هفت خط امکانی را ایجاد کرده بود تا در تهران بتوانیم از خطوط استفاده کنیم؛ کل خطوطی که در شهریورماه سال ۱۴۰۰ تحویل گرفتیم ۲۶۰ کیلومتر و ۱۴۰ ایستگاه بود و امروز ۲۷۴ کیلومتر خط و ۱۵۰ ایستگاه داریم که ۱۴ کیلومتر خط و ۱۰ ایستگاه ایجاد و اضافه شده است.

شهردار تهران با اعلام اینکه تا پایان سال جاری ۱۰ کیلومتر در داخل شهر اضافه می شود، یادآور شد: ۶ کیلومتر در خط ۶ و ۴ کیلومتر در خط ۷ اضافه خواهد شد و علاوه بر این ۱۴ ایستگاه افتتاح می شود که بیش از یک ایستگاه در هر ماه است.

وی با بیان اینکه ۱۰ کیلومتر تونل بخش جنوبی خط ۶ نیز تکمیل شده است، خاطرنشان کرد: تا پایان امسال ۱۰ کیلومتر در داخل و در کنار آن در مهرماه ۲۲ کیلومتر مترو در پرند افتتاح خواهد شد.

زاکانی با اعلام اینکه خط ۱۰ از سه محور آغاز می شود، گفت: یک محور از دریاچه به سمت شرق است که مهرماه آغاز می شود و تا پایان سال محور دریاچه به غرب و جنت آباد به سمت شرق نیز اضافه خواهد شد.

شهردار تهران با بیان اینکه خط ۹ نیز امسال در محور دولت آباد به سمت شمال امسال آغاز می شود، خاطرنشان کرد: در مدت اخیر  ۱۴ ورودی جدید را افتتاح کردیم. در خط ۸ و ۱۱ نیز امور را با شرکت های خارجی دنبال می کنیم که با دو شرکت تفاهم اولیه صورت گرفته و در سال آینده در دستور اجرا و توسعه قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: مقایسه عملکرد توسعه خطوط در مدت اخیر و اقدامات برنامه ریزی شده تا پایان سال شیب افزایشی و روبه رشد دارد؛ خطوط جدید نیز به نوعی افتخاری است که بخشی از آن امسال آغاز می شود. یکی از این طرح ها در مهرماه و دیگری در نیمه دوم آغاز خواهد شد.

زاکانی با بیان اینکه ۴۲ رام قطار DC در ناوگان داریم، یادآور شد: ۱۲۹ رام قطار AC نیز در خطوط فعال هستند و در مجموع هزار و ۱۹۷ واگن در خدمت شهروندان است. ناوگان DC در شرایط خاصی به سر می برد و بیش از ۲۰ درصد خدمات رسانی ندارد و نیازمند بازسازی اساسی است.

شهردار تهران با اعلام اینکه چهار رام قطار سه واگنه نیز داریم که در خط فرودگاه خدمات رسانی می کند، اظهار کرد: خط پنج تعداد ۲۶۰ واگن و ۶۶ لوکوموتیو دارد که با این عدد و رقم هزار و ۴۶۹ واگن در مترو داشته ایم که در ادوار گذشته ۲۸ واگن از مدار خارج شده و قابلیت بازسازی ندارد.

زاکانی با بیان اینکه در دوره قبل در کل یک رام قطار DC و ۳۷ رام قطار AC را بازسازی اساسی کردند، گفت: عملکرد ما بیش از عملکرد چهار سال دوره پنجم است؛ تفاوت جوهری و اساسی بین مدیریت شهری دوره پنجم و ششم وجود دارد. برخی روزنامه ها از آرزوها و علاقی خود می گویند و ما یاد گرفتیم به جای اینکه حرف بزنیم بیشتر کار کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۰۸ رام قطار AC و ۳۵ رام قطار DC تا پایان سال در دستور اورهال است، یادآور شد: موضوع بسیار جدی که افتخار آن به این دوره مدیریت شهری رسید، عقد قراداد ۶۳۰ دستگاه واگنی است که از سال ۱۳۹۵ معطل مانده بود.

شهردار تهران تأکید کرد: هزار و ۴۶۹ واگن در کمتر از سه دهه داریم و موفق شدیم حکم قانونی برای ۶۳۰ دستگاه واگن را به همت دولت دریافت کنیم که باید از رئیس جمهور در این زمینه تقدیر کرد؛ هفته قبل مقدمات اعتباری پرداخت شد و با کشور و شرکت مورد نظر جلساتی داشتیم و برای آنها غیرقابل باور بود.

وی ادامه داد: این شرکت پذیرفت که ۲۵ درصد به تعداد واگن ها اضافه شود و به ۷۹۱ واگن برسد و در کنار این، ۱۱۳ دستگاه واگن ملی را که افتخار بخش خصوصی، مپنا، جهاد دانشگاهی و واگن سازی شهرداری تهران است، تولید می شود و با اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار، بخش بدنه یک رام انجام شده و هفت رام دوم آغاز شده است.

زاکانی با بیان اینکه ۷۹۱ واگن در کنار ۱۱۳ واگن ملی جهش اساسی را در ناوگان ایجاد خواهد کرد، گفت: ۲۵۹ واگن نیز باید به ناوگان اضافه کنیم که با طرف خارجی وارد مذاکره شدیم و مقرر شد این تعداد دستگاه نیز در دستور کار قرار بگیرد. لذا ناوگان ما در سالهای آتی که از سال آینده آغاز می شود، به سمتی می رود که دو برابر خواهد شد و خدمات مترو جهش خواهد یافت.

احداث تراموا در سه محور ترمینال شرق به تهرانسر، پونک به خاوران و جنت آباد به لویزان

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساخت تراموا، یادآور شد: مطالعات از نیمه اول دهه ۹۰ آغاز شده بود که توسعه یافت و از ۱۰ محوری که باید مورد دقت قرار می گرفت، سه محور انتخاب شد که شامل ترمینال شرق به تهرانسر، پونک به خاوران و جنت آباد به لویزان است و بنا شد که بررسی های کارشناسی در جلسه هم اندیشی شورا توسط شرکت مشاور ارائه شود.

وی افزود: آنچه که مشاور به آن رسیده تراموا الگوی حمل و نقلی پیشرو است و در دنیا به ویژه دنیای غرب به آن تکیه می شود؛ در این خصوص تفاهم نامه ای با وزارت دفاع منعقد کردیم که علاوه بر آن در حوزه مسکن و هوشمندسازی نیز تفاهم نامه منعقد شد.

زاکانی با بیان اینکه ۶ هزار و ۱۷۶ اتوبوس در تهران وجود داشت و سه هزار و  ۴۸۰ دستگاه به دوره پنجم تحویل داده شد، گفت: هزار و ۸۷۶ دستگاه اتوبوس به این دوره تحویل داده شد و دو هزار و ۸۳۵ اتوبوس فعال در این دوره داریم و سیر سقوط دوره قبل را جبران کردیم و نزدیک به هزار دستگاه اتوبوس را با نوسازی و بازسازی به ناوگان اضافه کردیم.

وی افزود: در دوره قبل صفر عدد اتوبوس به دوره پنجم تحویل داده شد و این هنر آنها بود؛ ۲۶۳ دستگاه اتوبوس و مینی بوس شامل ۱۳۳ اتوبوس و ۱۳۰ مینی بوس در دوره پنجم خریداری شد.

شهردار تهران با بیان اینکه دولت ۲۷۱ دستگاه اتوبوس در دو سال اخیر به ما تحویل داده است، یادآور شد: قدرالسهم شهرداری تهران ۲۹۳ دستگاه اتوبوس است که ۸۲ دستگاه مینی بوس و مابقی اتوبوس است که با احتساب ۲۰ ون ملکی به ۳۱۲ دستگاه می رسد.

وی با بیان اینکه قرارداد سه هزار دستگاه اتوبوس از سوی شهرداری منعقد شده است، یادآور شد: قراداد دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و ۵۰۰ دستگاه مینی بوس منعقد شده و امیدواریم بتوانیم ناوگان خود را تکمیل کنیم. عملکرد این دو سال بیش از چهار سال دوره قبل است البته نمی خواهیم مقایسه کنیم و اگر حرف بزنند مجبور می شویم حرف بزنیم و سنگ روی یخ شوند. 

َشهردار تهران تأکید کرد: قرارداد هزار دستگاه را با عقاب نشان منعقد کردیم و از این تعداد ۷۰۰ دستگاه را تا پایان سال تحویل می دهد و ۵۰۰ دستگاه نیز با اسنا منعقد شده که این قرارداد ۱۲ ماهه است و پیش پرداخت آن انجام و تحویل اتوبوس ها آغاز شده است. قرارداد ۱۴ ماهه ۵۰۰ دستگاه مینی بوس را نیز با سبلان خودرو منعقد کرده ایم و پیش پرداخت آن انجام شده است.

وی افزود: قرارداد هزار دستگاه اتوبوس برقی نیز منعقد شده و پرداخت مبلغ ۲۵۰ دستگاه انجام و ضمانت نامه دریافت شده و برای ۷۵۰ دستگاه دیگر منتظر ضمانت نامه هستیم.

زاکانی با بیان اینکه هزار و ۶۶۰ دستگاه اتوبوس تا پایان امسال نوسازی می شود، تصریح کرد: مابقی این رقم در نیمه دوم سال آینده تکمیل می شود؛ علاوه بر این تعهد دولت پرداخت رقم ۶۴۰ دستگاه است و به تدریج این رقم را خواهد داد.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه در تاریخ شهرداری هیچ مدیریتی نتوانسته این میزان قرارداد را منعقد کند و بی سابقه است، یادآور شد: امروز ۴۳ درصد اعتبارات به حوزه حمل و نقل اختصاص یافته و به اقتضای نیاز در برنامه چهارم، بیش از برنامه عمل کرده ایم که مجوز آن را در متمم بودجه دریافت خواهیم کرد.

وی با اعلام اینکه امروز بیش از دو هزار و ۸۰۰ دستگاه در تهران فعال هستند، خاطرنشان کرد: سه هزار دستگاه که قرارداد آن منعقد شده غیر از اتوبوس هایی است که دولت تحویل می دهد؛ لذا سمت و سوی اقدامات در بخش اتوبوسرانی به گونه ای است تا در پایان دوره ششم مدیریت شهری، کیفیت و کمیت اتوبوس ها بی نظیر باشد.

اجرایی شدن قرارداد دریافت  هزار و ۶۶۰ دستگاه اتوبوس در سال ۱۴۰۲

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در احکام قانون برنامه باید ۲۵ هزار دستگاه ون در سطح شهر فعال باشد، گفت: امروز آنچه که در مسیر انتخاب هستیم، نوع ون است. پیش پرداخت ۶۳۰ دستگاه ون را به ایران خودرو دیزل انجام دادیم و تعدادی نیز دریافت شد اما این تعداد پاسخگو نیست و نیاز است که در این مسیر گام برداریم و گزارش آن را ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه از ۷۲ هزار دستگاه تاکسی در شهر بالغ بر ۷۰ درصد نیاز به نوسازی دارند، یادآور شد: در این مسیر با تفاهم بسیار خوبی که با دولت برای نوسازی و برقی سازی صورت گرفت، سقف ۵۰ هزار دستگاه تاکسی برقی در نظر گرفته شده است که در همین راستا هر هفته جلسه ای را با حضور وزیر صمت برگزار می کنیم و دو الگو در این مسیر دنبال می شود تا تاکسی ها امسال مورد استفاده قرار بگیرد.

شهردار تهران تأکید کرد: مدل های مالی مشخص است و از مسیر اوراق شدن تاکسی ها، پرداخت از سوی راننده و ارائه تسهیلات بانکی و تبصره ۱۲ تأمین اعتبار می شود و فرصت و جهشی را برای شهر تهران در این زمینه ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در تأمین موتور کار نیز تفاهمی با دولت داشتیم تا این موتورها نیز برقی شود، گفت: ۳۵ هزار دستگاه موتور برقی پیش بینی شده و تا ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی را در دستور کار داریم.

شهردار تهران با اعلام اینکه شیوه پرداخت جدید در مترو، اتوبوس و تاکسی عملیاتی خواهد شد، اظهار کرد: آغاز این طرح تا یک یا دو هفته آینده در مترو خواهد بود و شیوه پرداخت با همکاری سازمان فاوا و حوزه فناوری شهرداری تغییر می کند که این اقدام خبر خوشحال کننده ای برای مردم است و از وضعیت اسفناک امروز خارج خواهیم شد.

زاکانی با بیان اینکه در حوزه معاینه فنی ۵۴ مرکز داشتیم که به ۶۴ مرکز افزایش یافته است، یادآور شد: پایانه شرق از تیرماه امسال آغاز شده و در بهمن ماه به بهره برداری خواهد رسید. زمانی که دوره پنجم پایانه را تحویل گرفت ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و زمانی که به ما تحویل دادند ۷۵ درصد پیشرفت داشت و با ۱۲ درصد پسرفت روبه رو بود.

شهردار تهران با اعلام اینکه پنج هزار محل شارژ و هزار و ۷۰۰ جایگاه شارژ وسایل نقلیه برقی در تهران ایجاد می شود، تصریح کرد: ۳۶۰ هزار شعبه برق در تهران وجود دارد که عمده آنها مصرف ۱۴۰ وات به بالا دارند و قرار شد توسعه روشنایی تهران با تفاهم نامه با دولت انجام شود و به نوعی پرونده شرایط بد آلودگی هوا که مربوط به این حوزه است، بسته شود.

زاکانی تأکید کرد: اقداماتی که انجام می شود، این دوره از مدیریت شهری را بی نظیر خواهد کرد و دو سال آینده دوره جهاد، تلاش و کوشش ماست.

وی با بیان اینکه ۴۰ دستگاه اتوبوس از شرکت عقاب و ۹۷ دستگاه از وزارت کشور دریافت کردیم، گفت: تا مهرماه ۱۲ دستگاه از اسنا و ۱۰۰ دستگاه از عقاب افشان تحویل خواهیم گرفت. در مجموع تا پایان سال قرارداد هزار و ۶۶۰ دستگاه اتوبوس را داریم که ۷۰۰ دستگاه متعلق به شرکت عقاب، ۱۵۶ دستگاه متعلق به اسنا و ۲۵۰ دستگاه اتوبوس برقی ۹ متری و ۲۵۰ دستگاه اتوبوس برقی ۱۲ متری است و از سویی دیگر ۶۴۰ دستگاه نیز توسط دولت تأمین می شود. ۶۲ دستگاه اتوبوس ۱۲ متری نیز تا پایان سال تحویل داده خواهد شد. با مپنا نیز قرارداد ۵۰۰ دستگاه منعقد شده که هنوز ضمانت نامه تحویل نداده اند.

زاکانی افزود: تعهد تحویل هزار و ۵۴۸ دستگاه اتوبوس به ما داده شده و هزینه های آن را پرداخت کرده ایم. با تأمین این اتوبوس‌ها تعداد وسایل نقلیه ناوگان به چهار هزار و ۳۰۰ دستگاه می رسد که این به جز ۵۰۰ دستگاه اتوبوسی است که باید اورهال شود و تا پایان سال تحویل داده می شود.

شهردار تهران با بیان اینکه اگر دولت کل تعهدات خود را انجام دهد دو هزار و ۸۰ دستگاه اتوبوس را تا پایان سال خواهیم داشت، گفت: همانطور که گفتیم در مجموع هزار و ۵۴۸ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان می شوند. از پنج هزار و ۵۷۳ دستگاه اتوبوس تهران، تعداد دو هزار و ۲۶۴ دستگاه ملکی و سه هزار و ۳۰۹ دستگاه خصوصی است که دو هزار و ۸۳۵ اتوبوس فعال است.

زاکانی افزود: اخیراً دولت تصمیم گرفته که مجدداً اتوبوس به تهران اختصاص دهد؛ در کنار این تعدادی از اتوبوس های ملکی و خصوصی غیرفعال است و برای بازسازی سپر تا سپر ۵۰۰ دستگاه از این اتوبوس های غیرفعال برنامه ریزی شده است. 

وی با بیان اینکه مجوز ورود هزار دستگاه اتوبوس وارداتی داریم، یادآور شد: با چند تیم وارد مذاکره شدیم و تیم های ما بازدیدها را انجام دادند و چند پیشنهاد در این خصوص مطرح شده است. این هزار دستگاه علاوه بر تمام دستگاه هایی است که تعداد آن اعلام شد. اگر بتوانیم پنج هزار دستگاه اتوبوس فعال در سطح شهر داشته باشیم، در تاریخ حمل و نقل شهر این تعداد اتوبوس فعال نبوده است.

ورود نخستین واگن‌‍‌های خریداری شده به ناوگان حمل‌ونقل عمومی در ۱۲ ماه آینده

شهردار تهران در پاسخ به پرسش های اعضای شورای اسلامی شهر تهران گفت: شما هشت هزار میلیارد تومان برای اتوبوس در نظر گرفته اید و حداکثر باید هزار دستگاه اتوبوس را تا پایان سال تحویل دهیم. در کل دوره آقای قالیباف هزار و ۵۵۰ دستگاه اتوبوس در ۱۲ سال خریداری شد و دوره قبل بیش از ۳۰۰ دستگاه بود. سیستم اتوبوسرانی این ظرفیت را دارد که روزانه پنج دستگاه اتوبوس را تحویل دهد؟

وی افزود: میزان تعهد هشت هزار میلیارد تومان بود در حالیکه ما ۲۸ هزار میلیارد تومان را عملیاتی کرده ایم که ۱۷ هزار میلیارد تومان از آن تا پایان سال تحویل داده می شود.

زاکانی در پاسخ به پرسش ناصر امانی در رابطه با اختصاص اعتبار در حوزه حمل و نقل عمومی، گفت: قطارهای ما با اختصاص بودجه اورهال شده اند و بازسازی آن ها با باد هوا نبوده است.

شهردار تهران همچنین تصریح کرد: فاجعه است اگر بگوییم در دوره قبل چه اتفاقاتی افتاده است؟ روزانه آماری ارائه می شود که هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر در حال تردد هستند و چه میزان درآمد دارند.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۸۳۵ دستگاه اتوبوس فعال هستند و هیچ گونه مشکل آماری ندارد، اظهار کرد: روزانه این آمار در سامانه قابل رؤیت است و مشکلی از بابت آمار نداریم.

زاکانی با اعلام اینکه اتوبوس فعال چرخشی دو هزار و ۸۰۰ دستگاه نیست، گفت: چهار هزار و ۹۶۰ دستگاه اتوبوس در سال  ۱۳۸۹ وجود داشته اما به این معنا نیست که تمامی این دستگاه ها فعال بودند. از دو هزار و ۸۳۵ دستگاه اتوبوس فعال، تعداد اتوبوس های چرخشی و در حال تردد مشخص است.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه آمارهای قراداد که عنوان شد کاملاً غلط است، تصریح کرد: ما در دو قرارداد هنوز پول ۲۵۰ دستگاه اتوبوس برقی ۱۲ متری و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی ۱۲ متری را نداده ایم و پیش پرداخت مابقی قراردادها انجام شده است.

وی با بیان اینکه هزار و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در ساعات اوج ترافیک فعال هستند، یادآور شد: باید نوع نگاه نسبت به کار مدیریت شهری دقیق باشد. اعداد اتوبوس های فعال در هر روز متفاوت است. ما ۱۲۹ رام قطار AC و ۴۲ رام قطارDC داریم و در مجموع به ۱۷۱ رام قطار می رسد اما بنابر اقتضا و شرایط تعداد رام های فعال به طور میانگین ۱۴۰ رام است.

زاکانی با تأکید بر اینکه تعهد ما به شورا هزار دستگاه است اما بر اساس برنامه توسعه عمل کرده ایم، تصریح کرد: ما کمتر وقت مقایسه کردن داریم و شما در شورا می توانید عملکرد را ببینید و مقایسه کنید. هنر آنها ۲۶۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس بوده و در برابر دوره ای که در دو سال بیش از ۳۰۰ دستگاه اتوبوس را وارد کرده، مدعی است.

وی با بیان اینکه اتوبوس های دیزلی دارای استاندارد یورو پنج هستند، گفت: اتوبوس ها یا گازوئیلی هستند و یا برقی که ما خرید خود را نیز در این دو بخش قرار داده ایم.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه زمان تحویل قطارها و اتوبوس ها به تولیدکننده بستگی دارد، یادآور شد: قراردادهای ما زمان بندی شده و زمان تحویل بر اساس تعهدات فی ما بین است و امیدواریم به تعهدات خود عمل کنند. ما در طراحی به توافق رسیده ایم و از هفته قبل که مبالغ واریز شده متعهد شدند که ۱۸ ماه را به ۱۲ ماه کاهش دهند؛ لذا اولین رام ها ۱۲ ماه آینده وارد ناوگان می شود.

وی با اعلام اینکه در حوزه جمع آوری پسماند به شدت به دنبال نوسازی هستیم و بازطراحی آن را انجام داده ایم، گفت: ناوگان فرسوده شده و باید نوسازی در این بخش صورت بگیرد.

زاکانی با تأکید بر اینکه بخشی از مشکلات ما راننده اتوبوس است، خاطرنشان کرد: در سال ۸۰ تفاهم شده بود که رانندگان پایه دو آموزش می دیدند و وارد خطوط می شدند که این طرح لغو شده بود و حالا با توافق با دولت، رانندگانی که گواهی پلیس راهور را دریافت می کنند، می توانند وارد خطوط اتوبوسرانی شوند.

انتهای پیام/

۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
کد خبر: 42625

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =