دیدار معاون شهردار تهران با مادر شهیدان والامقام میرعلی اکبری

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در هفته دفاع مقدس به منظور تجلیل از مقام شامخ شهدا به دیدار مادر شهیدان میرعلی اکبری رفت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمدامین توکلی‌زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، نصرالله آبادیان، شهردار منطقه ۷ و غلامعباس کیانی، مدیر کل ایثارگران شهرداری تهران با حضور در منزل شهیدان میرعلی اکبری با مادر این شهیدان دیدار کردند.

بر اساس این گزارش در دیدار مدیران شهری شهردار تهران با مادر شهیدان میرعلی اکبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس انجام شد، مادر شهیدان میرعلی اکبری از زندگی‌نامه این شهیدان والامقام سخن گفت.

این مادر صبور و با استقامت که هم‌اکنون ۸۳ سال دارد، در این دیدار به بیان خاطراتی از فرزندان و همسر خود پرداخت؛ خاطراتی از تظاهرات روزهای انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس که به همراه همسر و فرزندانش به پای آبیاری درخت انقلاب گذرانده بود.

«سید مجتبی»، فرزند ارشد خانواده میرعلی اکبری، زمانی که انقلاب شروع شد، در دانشگاه شیراز، دانشجوی پزشکی (داروسازی) بود. دعوتنامه دانشگاه آمریکا را رد کرد. فعالیت‌های انقلابی خود را در مسجدالرسول محله مجیدیه جنوبی آغاز کرد و منزل را به پایگاه بسیج تبدیل کرد. سیدمجتبی از دانشجویان پیرو خط امام بود و در تسخیر لانه‌های جاسوسی آمریکا شرکت داشت؛ با شروع جنگ تحمیلی، او به گیلان غرب اعزام شد و به خدمت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد. در ۲۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس در سن ۲۳ سالگی به شهادت رسید.

«سیدمحمود» که طبع و ذوق شاعری نیز داشت. در اوج جوانی برای بیرون‌کردن دشمن متجاوز، از خاک پاک میهن اسلامی، در عملیات «بیت المقدس» شرکت کرد و در ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ به شهادت رسید. سید محمود و سید مجتبی به فاصله ۵ روز از هم در یک عملیات به شهادت رسیدند.

«سید محمدرضا» نیز پزشکی خوانده بود، او بارها در خطوط مقدم جبهه مجروح شد؛ پاسداری بلندهمت بود و بالاخره در پنجم مرداد ماه ۱۳۶۷ در واپسین روزهای جنگ، حین عملیات «مرصاد» به شهادت رسید. محمدرضا متأهل بود و از ازدواج او دختری به یادگار مانده است.

انتهای پیام/

۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
کد خبر: 43124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =