همکاری‌های مشترک شهرداری تهران و وزارت نیرو در جهت گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر و تامین هر چه بیشتر روشنایی‌ها

نشست مشترک معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران و مدیرکل دفتر توسعه سامانه‌های مقیاس کوچک وزارت نیرو(ساتبا) برگزار و در خصوص همکاری‌های فی‌مابین و نیز تولید انرژی‌های تجدیدپذیر بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری، نشست مشترک حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با محمدنژاد سیگارودی مدیرکل دفتر توسعه سامانه های مقیاس کوچک وزارت نیرو(ساتبا) صبح امروز ۸ اردیبهشت ماه با حضور مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران، جعفری مدیر کل امور خدمات شهری، نجفی مدیرکل برنامه ریزی و سرمایه انسانی معاونت خدمات شهری، حسینی مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران، مذهبی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، بختیاری زاده مدیرعامل میادین میوه و تره بار، عباس نژاد رئیس دفتر مرکزی حراست معاونت خدمات شهری، صفی خانی معاون سازمان بازرسی در حوزه خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، عزیزی مشاور و مدیر دفتر حوزه خدمات شهری، مشاوران و مدیران ارشد این معاونت با محوریت همکاری های فی مابین و نیز تولید انرژی های تجدید پذیر برگزار شد.

در ابتدای این نشست حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به این که وزارت نیرو مصوبه ای را در سال ۹۵ در مجلس شورای اسلامی به تایید شورای نگهبان و ابلاغ رئیس جمهور رسانده است، مبنی بر تاسیس شرکت ساتبا که متولی انرژی های تجدیدپذیر، ایجاد سامانه های خورشیدی کوچک مقیاس و بهره وری انرژی برق است که نیاز مبرم شهرداری تهران است.

وی در ادامه افزود: یکی از موضوعاتی که شهرداری تهران با آن روبروست این مهم است که بخشی از فعالیت های زیرمجموعه این معاونت همچون نگهداشت شهر، استفاده شهروندان از بوستان های سطح شهر تهران در هنگام شب صورت می گیرد؛ بنابراین موضوع تامین روشنایی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

نظری در این جلسه ضمن طرح خواسته های این معاونت در راستای تامین روشنایی بوستان ها، لزوم گسترش انرژی های تجدیدپذیر گفت: محل هایی را در سازمان ها و شرکت های این معاونت همانند بوستان ها، میادین میوه و تره بار و زیباسازی و... در اولویت قرار خواهیم داد که بتوانیم از این انرژی های نو و تجدید پذیر استفاده کنیم و نقاط بی دفاع شهری که به واسطه کمبود نور در برخی از نقاط شاهد آن هستیم برطرف شود. 

محمدنژاد : شهرداری تهران در زمینه تولید انرژی های تجدیدپذیر پیشگام است

محمدنژاد سیگارودی مدیرکل دفتر توسعه سامانه های مقیاس کوچک وزارت نیرو(ساتبا) نیز در این نشست با تقدیر از رویکرد معاونت خدمات شهری و اداره کل محیط زیست در زمینه تولید انرژی های تجدید پذیر، گفت: شهرداری تهران در زمینه تولید انرژی های تجدیدپذیر پیشگام است که جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی با اشاره به محدودیت ها و چالش های آبی کشور بر لزوم کاهش مصرف برق در اماکن عمومی و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در راستای تامین روشنایی تاکید کرد و گفت: توسعه انرژی های تجدیدپذیر و نیز راهکارهای بهره وری باید در درجه اول اهمیت باشد و ما در وزارت نیرو آماده همکاری در زمینه های مطروحه هستیم. انشالله امسال بتوانیم در بحث انرژی های تجدیدپذیر نتایج خوبی را به دست بیاوریم.

حسینی مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران نیز توضیحاتی را در خصوص اقدامات این اداره کل در راستای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و انرژی های کوچک مقیاس، توسعه نیروگاه انرژی کوچک مقیاس و امکان استفاده از انرژی های بادی در سال جاری، امکان سنجی در خصوص استفاده از انرژی های تجدیدپذیر بزرگ مقیاس و... ارائه داد.

انتهای پیام/

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸
کد خبر: 53449

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =