برای دختران و زنان امکان خدمت‌ و تاثیرگذاری در همه عرصه‌ها وجود دارد

در آستانه ۷ مهر روز «آتش نشانی وایمنی» مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با همراهی رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از بانوان آتش‌نشان پایتخت تقدیر و تجلیل کرد.

به گزارش شهر به نقل روابط عمومی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، مریم اردبیلی در مراسم تجلیل از ۱۶ زن آتش‌‏نشان ایستگاه ۷۷ آتش‌نشانی با ابلاغ پیام تبریک شهردار تهران اظهارکرد: آتش یک نعمت خداوندی است که با اراده الهی، هم روشن و هم خاموش می‌شود و به یک معنایی در حقیقت عالم، آتش نشان اصلی خداوند است؛ وقتی که حضرت ابراهیم (ع) در آتش قرار گرفت، آتش با دستور خداوند بر ابراهیم بَرد و سلام شد، پس اگر عزیزان توان این را دارند که اطفای حریقی کنند و جانی را از آتش نجات دهند، در طول اراده خداوندی، این اتفاق رخ می‌دهد و با استعانت جستن از ذات الهی قطعا این اتفاق با برکت‌تر و بهتر محقق می‌شود.

وی ادامه داد: اینکه مدام انسانی در مسیر اراده الهی باشد، به طور حتم سبب رشد او خواهد شد.

دستیار ویژه شهردار تهران در امور زنان و خانواده همچنین با بیان اینکه خوشحالیم در همه عرصه‌های حضور و کنشگری، وجه زنانه می‌تواند پررنگ اتفاق بیفتد، تصریح‌کرد: به طور حتم یکی از حیطه‌هایی که به نظر سخت، صعب و غیرممکن می‌رسید، حیطه‌های عملیاتی مشاغل پرمخاطره مثل آتش‌‎نشانی بود که امروزه حضور زنان آتش‌نشان، بیانگر آن است که برای دختران و زنان امکان خدمت و تاثیرگذاری در همه عرصه‌ها وجود دارد.

اردبیلی اضافه کرد: از سوی دیگر هم، اگر با نگاه زنانه و خانواده محور بتوانیم چنین خدماتی را بازتعریف کنیم؛ به طور حتم حضور زنان، افزوده‌هایی به همراه خواهد داشت چرا که در چنین فضاهایی برای خدمت گیرندگان (که نیمی از آنان، زنان هستند) ارتباط موثر، همدلی و همزاد پنداری بهتر و موثرتری انجام می‌شود که قطعاً می‌توان در عرصه‌های بحرانی از این مدل تعامل و ارتباط‌ گیری زنانه و تاثیرگذاری خوب آن در پیشگیری از مخاطره و رفع خطرات موثر، بهره برد.

حضور زنان آتش‌‏نشان برای سایر دختران جوان الگوی مناسبی است

فاطمه قاسم‌پور رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم، با قدردانی از مجموعه شهرداری تهران و تجلیل از زحمات زنان آتش‏‌نشان ایستگاه بانوان اظهارکرد: حضورتان برای سایر دختران جوان، الگوی مناسبی است تا بدانند که برای رسیدن به آرزوهایشان هیچ مانعی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران نشان داد که برای رسیدن دختران پایتخت به آرزوهایشان و همچنین نسبت به امنیت در شهر،ایده و انگیزه جدی دارد، تصریح کرد: امروز فرصتی مهیا شد که با حضور در ایستگاه ۷۷ شاهد مزیت این ایستگاه یعنی فعالیت بانوان در آن باشیم.

وی ادامه داد: از سال گذشته فرآیند جذب و آموزش بانوان آتش‌نشان در شهرداری آغاز شده و در حال حاضر بعد از گذشت یکسال، زنان آماده  حضور در برخی از عملیات‌‏ها شده و اقدامات موثری داشته‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: حضور زنان آتش‌نشان در عرصه‏‌های عملیاتی برای خانواده‌ها دلگرم کننده است و امیدواریم این فرآیند به قوت بیشتری پیگیری شود ودر باقی مراکز آتش نشانی تهران هم شاهد حضور زنان آتش‌نشان باشیم تا این حضور برای زنان و دختران و خانواده‌های پایتخت در حوادث ناگوار التیام بخش شود.

قاسم‌پور در خصوص توسعه حضور زنان آتش‌نشان درسایر کلانشهرها هم خاطرنشان کرد: قاعدتا تجاربی که در پایتخت به دست می‌آید باید در اختیار سایر کلانشهرها و شهرستان‌ها هم قرار داده شود. در حال حاضر تهران به عنوان پایتخت آغازگر این تجربه بوده که امیدواریم آثار و برکات آن به باقی شهرها هم برسد و حضور بانوان آتش‌نشان بیشتری را در ایستگاه‌های آتش نشانی کشور شاهد باشیم.

انتهای پیام/

۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
کد خبر: 43182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =