افزایش ۳۰ درصدی مراجعان به میادین تره‌بار شهرداری

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: در شرایط اقتصادی موجود با تمهیداتی که اندیشیده شد، افزایش ۳۰ درصدی مراجعان را به میادین شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار شهر، ایوب فصاحت در یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان اصلاحیه مصوبه تعیین حق بهره برداری از غرف به تفکیک نوع کاربری در بازارهای میادین میوه و تره بار و فرآوردهای کشاورزی شهرداری تهران با بیان اینکه قیمت ۶۵ درصد پایه مزایده در دوره کامل وجود داشته و می توان آن را مبنا قرار داد، اظهار کرد: کسانی که یک دوره کامل فعالیت نکنند، بر اساس دستورالعمل قیمت کارشناس رسمی دادگستری اعمال می شود.

وی افزود: شورا قیمت واحده ای مشخص کرد و باعث شد دیگر نیازی به تغییر سالیانه نباشد و در این صورت ۶۵ درصد از قیمت سال قبل که پایه مزایده است، در نظر گرفته می شود و این عدد ملاک قرار می گیرد.

فصاحت همچنین تصریح کرد: پیشنهاد ما این است عدد افزایش پیدا کند و تا ۸۰ درصد نیز برسد؛ بر اساس بررسی هایی که انجام دادیم تمام غرفه هایی که به مزایده گذاشته شدند، افزایش قیمت قابل توجهی نسبت به سال قبل داشته اند.

وی با بیان اینکه مبنای قیمت گذاری در ابتدا نظر کارشناس رسمی دادگستری بوده است، یادآور شد: مبنای کارشناس، قیمت سال گذشته و میزان فروش غرفه است و قاعده ای که ما مشخص کرده ایم نیز بر همان مبناست.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران تأکید کرد: تقاضای ما این است که اصلاحیه تأیید شود تا هر ساله ناچار به تکرار این روند نشویم.

وی با بیان اینکه قیمت میوه در میادین ۴۵ درصد کمتر از سطح شهر است، خاطرنشان کرد: سیاست ما بر این بود که توزیع کالاهای اساسی را به شدت افزایش دهیم که در برخی اقلام حتی هزار درصد افزایش پیدا کرد.

فصاحت با اعلام اینکه ما در کالاهای وارداتی به شدت با مشکل برخوردیم، یادآور شد: این کالاها قیمت مصوب داشتند و ما نمی توانستیم ۱۵ درصد کمتر از قیمت معمول عرضه کنیم. در شرایط اقتصادی موجود با تمهیداتی که اندیشیده شد، افزایش ۳۰ درصدی مراجعان را به میادین شاهد بودیم.

گفتنی است اصلاحیه مصوبه تعیین حق بهره برداری از غرف به تفکیک نوع کاربری در بازارهای میادین میوه و تره بار و فرآوردهای کشاورزی شهرداری تهران جهت بررسی بیشتر مرجوع شد.

انتهای پیام/

۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
کد خبر: 43655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =