رویداد هنری "ت مثل طهران" اشاره به غنای فرهنگی تهران دارد

صیادی با تاکید بر اینکه بخشی از غنای فرهنگی جامعه بازگشت به اصالت است، افزود: ما نباید فراموش کنیم تهران و این مردم دارای یک هویت و اصالت ریشه‌دار هستند. بنابراین برنامه‌ای مانند رویداد "ت مثل طهران" که به بازشناسی و یادآوری این ریشه‌ها کمک می کند، اشاره به غنای فرهنگی جامعه دارد.

به گزارش شهر به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهرتهران، رضا صیادی مدیرعامل سازمان با اشاره به برگزاری رویداد هنری "ت مثل تهران" در خانه اتحادیه اظهار داشت: ما در هفته تهران قرار داریم و لازم بود به این شهر با هویت در کشورمان، نگاه ویژه‌ای داشته باشیم که در نهایت دو عنصر زمان و مکان عامل ایجاد رویداد "ت مثل طهران" شده‌است.

وی با بیان اینکه "ت مثل طهران" رویدادی نمایشی محور با رویکرد قرارگیری مردم در حال و هوای تهران قدیم است، افزود: در تهران قدیم معماری، فرهنگ‌ها و سنت‌هایی وجود داشته‌است که ما تلاش کرده‌ایم در این مکان این سه عنصر را با زبان هنر به نمایش بگذاریم.

به گفته صیادی، در ایام هفته تهران هرشب بیش از ۱۵۰ هنرور در این مکان، تهران قدیم را به نمایش گذاشته‌اند که در کنار آن برنامه هایی از جمله؛ تعزیه خوانی، خیمه شب بازی، روحوضی و برپایی بازارچه قدیمی با محصولاتی که در گذشته وجود داشته برپا شده‌است و تلاش شده‌است در این یک هفته بتوانیم نمایی از فضای فکری تهران قدیم برای مردم ایجاد کنیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با تاکید بر اینکه بخشی از غنای فرهنگی بازگشت به اصالت است، افزود: ما نباید فراموش کنیم این شهر و این مردم دارای یک هویت و اصالت ریشه‌دار هستند. بنابراین برنامه‌ای که به بازشناسی و یادآوری این ریشه‌ها کمک کند، می‌تواند باعث بالا رفتن غنای فرهنگی جامعه شود.

انتهای پیام/

۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸
کد خبر: 43716

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =