احیای مجدد بناهای تاریخی که تبدیل به متروکه شده  در دستور کار شهرداری

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به شناسایی هویت تهران قدیم به نسل جوان گفت: احیای خانه‌های تاریخی پایتخت در دستور کار قرار دارد و رویداد هنری “ ت مثل تهران” که در یکی از همین خانه ها در حال برگزاری است، هویت بخش تاریخ تهران قدیم است.

به گزارش شهر، ابه نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران؛  حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران با حضور در خانه اتحادیه از برپایی رویداد هنری “ ت مثل طهران” بازدید کرد. 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به مرمت خانه اتحادیه توسط سازمان زیباسازی گفت: این خانه یکی از اماکن تاریخی تهران است که مدتی بدون استفاده و متروکه بود که به همت سازمان زیباسازی این خانه تاریخی احیا شد.


معاون شهردار تهران ادامه داد: در این خانه قرار است با حضور هنرمندان تاریخ قدیم تهران به نمایش گذاشته شود. به نوعی رویداد هنری “ ت مثل تهران” هویت بخش تاریخ تهران قدیم است. 


به گفته وی، شهرداری تهران تلاش دارد این نظیر خانه‌های تاریخی و قدیمی تهران را برای استفاده شهروندان مرمت و بازسازی کند.

گذری به تهران قدیم در خانه اتحادیه

رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران نیز در جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت هفته تهران درهای این خانه قدیمی به روی مردم گشوده شد.
رضا صیادی افزود: در این خانه یک نمونه کوچک آداب و رسوم و حتی نوع لباس و غذا و همچنین بازارچه تهران قدیم به نمایش گذاشته شد.
به گفته وی، شهروندان می توانند با حضور در این خانه قدیمی سفر به تهران قدیم را تجربه کنند.

۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 43763

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =