آموزش محیط زیست به کودکان نیاز امروز جامعه است

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران در آیین افتتاحیه نخستین لیگ آموزشی و پژوهشی همیار محیط زیست گفت: آموزش محیط زیست به کودکان نیاز امروز جامعه است.

به گزارش شهر، سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران در آیین افتتاحیه نخستین لیگ آموزشی و پژوهشی همیار محیط زیست در مقطع پیش دبستانی شهر تهران که در منطقه 9 برگزار شد، با بیان اینکه یکی از برنامه های ما در کمیته سلامت شورای شهر آموزش و فرهنگسازی است که در این خصوص کارگروه هایی تشکیل شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: مدیریت شهری در دنیا تغییر کرده و استفاده از نظرات کارشناسان و موضوع آموزش در اولویت قرار گرفته است. اگر امروز بتوانیم به کودکان آموزش های لازم را در سنین مختلف و در حوزه های متعدد را در دستور کار قرار دهیم قطعا در آینده با اتکا بر همین آموزش ها و فرهنگسازی صورت گرفته مشکلات کمتری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: لیگ آموزشی و پژوهشی همیار محیط زیست که شاهد افتتاح آن در مقطع دبستان هستیم اقدامی مناسب در راستای آموزش، فرهنگسازی و حساس کردن دانش آموزان به محیط زیست است که امیدواریم این لیگ آموزشی در مقاطع دیگر نیز در دستور کار قرار گیرد. این آموزش ها نیاز امروز جامعه است و باید توجه ویژه ای به آن شود.

نجفی یکی از دغدغه های مهم امروز در دنیا را محیط زیست دانست و گفت: به دلیل تغییرات اقلیمی، تخریب هایی که توسط انسان صورت گرفته و افزایش دمای زمین نگرانی هایی را در خصوص موضوع محیط زیست ایجاد کرده است.

سوده نجفی در پایان خاطر نشان کرد: آلودگی هوا یکی از مشکلات زیست محیطی شهر تهران است که سلامت همه شهروندان را تحت تاثیر خود قرار داده که ما در تلاش هستیم تا در کمیته سلامت شورای شهر اقداماتی برای کاهش آلودگی هوا در شهر تهران داشته باشیم که البته حل این موضوع در شهر تهران زمان بر و نیازمند همکاری همه نهادهای متولی است.

انتهای پیام/

۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
کد خبر: 43779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =