رفع ۲۱۲ نقطه حادثه خیز در تهران/ در ۶۰ درصد از تصادفات موتورسیکلت‌سواران راکب مقصر است

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از احداث ۱۷ پهلوگاه اضطراری در معابر بزرگراهی شهر تهران خبرداد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ سرهنگ احسان مومنی، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ درخصوص مطالبه گری پلیس از سازمان ها گفت: پلیس مطالبه گر است. پلیس از سازمان استاندارد، وزارت صمت، شرکت های خودروساز درخصوص ایمنی وسیله نقلیه مطالبه گری می کند.

وی افزود: پلیس از وزرات راه و شهرداری درخصوص راه و ایمنی راهها مطالبه گری می کند. با مطالبه گری رفع نقاط حادثه خیز، ۲۱۲ محل حادثه خیز مرتفع شده است که ان شاءالله در سال جدید دیگر تصادفات منجر به فوت را دراین قسمت ها شاهد نخواهیم بود. 

سرهنگ مومنی افزود: همچنین ۱۲۸۵ نقطه در شهر تهران با استفاده از نور پردازی، برچسب گذاری و نصب بنر آشکار سازی شده تا از وقوع تصافات جلوگیری شود. به طوری که این علائم به شهروندان بگوید که در این محل ها احتمال تصادف وجود دارد.  

وی گفت: در معابر بزرگراهی نیز مطالبه گر بوده ایم. در این معابر تغییر مسیر خودروها زیاد اتفاق می افتد و علت آن هم این بود که نقص تابلو وجود داشت. به همین خاطر ۲۰۰ تابلوی هدایت مسیر به تابلوها اضافه شد.

 معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: همچنین در ۱۷ محل پهلوگاه اضطراری تعبیه و احداث شد که اگر خدای نکرده در معابر بزرگراهی حادثه ای روی داد و وسیله نقلیه ای خراب شد این محل ها یک معبر امن برای رانندگان و سرنشینان خودروها باشند.  

وی در خصوص آمار تصادفات فوتی ۱۴۰۲ شهر تهران گفت: در سال گذشته ۴۱ درصد از تصادفات منجر به فوت در شهر تهران مربوط به عابرین پیاده، ۴۶ درصد مربوط به رانندگان موتورسیکلت و ۱۳ درصد از تصادفات منجر به فوت نیز مربوط به راننده و سرنشین خودرو بوده است‌.

سرهنگ مومنی افزود: امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات از سوی راکبین موتورسیکلت شاهد کاهش تصادفات در شهر تهران باشیم.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: در ۶۰ درصد از تصادفات موتورسیکلت سواران خود راکب مقصر در حادثه بوده است.

به گزارش شهر پیش‌تر سرهنگ مصطفی زینی وند، رییس اداره مهندسی ترافیک  پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار شهر گفته بود که یکی از دلایل اصلی تصادفات نقص راه و عامل راه باشد و یکی از مصادیق نقص راه، نقص در روکش آسفالت معابر است.
 
وی افزود: در معابری که با نقص راه مواجه هستیم به ویژه در معابر شریانی اصلی و بزرگراهی که سرعت مجاز تردد وسایل نقلیه به نسبت بالاست، خرابی‌ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم می‌تواند باعث تصادف شود و آمار تصادف را به دلیل تغییر مسیر ناگهانی خودرو در پی ممانعت رانندگان برای عبور از روی آسفالت خراب و یا به دلیل برهم خوردن تعادل وسیله نقلیه در پی عبور از روی خرابی های آسفالت با لا می برد. علاوه بر این خرابی آسفالت می‌تواند باعث آسیب جدی به سیستم تعلیق و جلوبندی خودروی شهروندان شود.
 
رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه با توجه به این موضوع مهم از ابتدای سال، بهسازی معابر شبکه تهران در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: شهرداری نسبت به رفع نقص آسفالت بخش‌ها و معابر زیادی اقدام شده و در معابر خیلی زیادی تراش روکش و بهسازی انجام شده که همچنان هم ادامه دارد.
 
رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در مورد بزرگراه های آزادگان و شهید یاسینی علاوه بر تراش و روکش آسفالت، بحث زیرسازی هم در دستور کار قرار گرفت که در حال انجام است.
 

انتهای پیام/

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 53414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =