‌جوابیه باغ کتاب تهران به گزارش روزنامه شرق

باغ کتاب تهران در پی انتشار گزارشی با عنوان «کوچک‌سازی باغ علم به نفع دخل شهرداری» در روزنامه شرق، جوابیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی باغ کتاب تهران در پاسخ به مطلب منتشره با عنوان «کوچک‌سازی باغ علم به نفع دخل شهرداری» مورخ ۱۵ مهر ۱۴۰۲ در صفحه جامعه روزنامه شرق توضیحات باغ کتاب تهران به شرح زیر ارسال می‌گردد. مقتضی است برابر قانون مطبوعات نسبت به درج آن اقدام لازم به عمل آورده شود:
۱- باغ کتاب از بدو تأسیس باغ علم نوجوان با صرف هزینه گزاف اقدام به سفارش ساخت وسایل و تجهیزات علمی بی‌نظیر در کشور نموده است که متعلق به باغ کتاب است و تنها در هر دوره بهره‌برداری آن به مزایده گذاشته می‌شود. شرکت مرصاد دانشگاه تهران بهره‌بردار باغ علم نوجوان است که قرارداد ایشان در زمینه بهره‌برداری از باغ علم نوجوان باغ کتاب در مورخ ۳۱/۰۶/۱۴۰۲ به اتمام رسیده است. باغ کتاب در هر دوره و در آستانه اتمام قرارداد بهره‌بردار، با بررسی عملکرد و اثرگذاری ایشان درباره ادامه یا قطع همکاری تصمیم‌گیری می‌نماید. لذا تغییر بهره‌بردار باغ علم نوجوان و جایگزینی ایشان با بهره‌بردار جدید به معنای از بین رفتن و تعطیل شدن باغ علم نوجوان نیست؛ بلکه استفاده بهینه از فضای مذکور را با هدف خدمت‌رسانی بهتر و مفیدتر به کودکان و نوجوانان شهر تهران را با مدیریتی پویاتر ممکن می‌سازد.
۲- باغ علم نوجوان باغ کتاب با بهره‌مندی از فضایی به مساحت ۳۵۰۰ مترمربع، این ظرفیت را دارد که بیش از ۳۰ دستگاه در این فضا جانمایی شود و دستگاه‌های علمی و آموزشی بیشتر و فناوری‌های به‌روزتری را در خود جای دهد. باغ کتاب تهران، پویایی و به‌روز بودن مراکز علم کودک و نوجوان را از مهم‌ترین برنامه‌های خود می‌داند. در همین راستا باغ کتاب، در تمام فصل تابستان با دعوت از استارتاپ‌های فعال در حوزه فناوری و برگزاری برنامه «دوشنبه‌های علم و فناوری» مهارت‌هایی همچون کدنویسی، اسکرچ، هوش مصنوعی و سواد رسانه‌ای را به بیش از ۲۵۰۰ کودک و به صورت رایگان آموزش داده است. این مسئله نشان دهنده دغدغه‌مندی این مجموعه برای آموزش و رشد علمی کودکان و نوجوانان است. 
۳- شایسته است خبرنگاران محترم، اخباری که عمداً ناقص و هدف‌دار منتشر می‌شود را مورد بررسی بیشتر قرار دهند تا موجب انحراف افکار عمومی نشود.

انتهای پیام/

۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
کد خبر: 43781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =