استقبال شهرداری تهران از سرمایه‌گذاری چینی‌ها درپروژه‌های شهری/از تجربیات موفق چین در مبارزه با آلودگی هوا، ترافیک و زیرساخت ها استفاده می کنیم

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی برای اجرای پروژه‌های خود از سرمایه‌گذاران چینی با اولویت استقبال کرده و به همکاری‌های بلند مدت و با رویکرد برد-برد فکر می‌کند.

به گزارش خبرنگار شهر، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران در شورای توسعه تجارت بین الملل  چونگ کینگ ccpit  در چین گفت: تهران به عنوان پایتخت ایران با مساحت ۷۳۰ کیلومتر مربع و ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت همچون چین دارای قدمتی چند هزار ساله است.

تشکری هاشمی با اشاره به تعداد وسایل نقلیه خودرویی و موتوری که در سطح شهر تهران تردد دارند، گفت: در تهران ۴ میلیون خودرو و ۱ میلیون موتور تردد دارند و روزانه ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار سفر کامل و ۲۳ میلیون و ۲۰۰هزار پاره سفر انجام می‌شود.  

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه  آلودگی هوا و تراکم ترافیک از بزرگترین مشکلات تهران هستند، گفت: برای حل این مشکلات ۳۰۰ کیلومتر شبکه ریلی مترو و ۱۹۵ کیلومتر شبکه خطوط اتوبوسرانی تندرو(بی آر تی) در تهران ایجاد شده است.  

وی تصریح کرد: برای بهبود کیفیت زندگی مردم تهران، برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده و  چین می‌تواند شریک استراتژیک و قابل اعتماد تهران برای تحقق این اهداف و برنامه‌ها باشد؛ برهمین اساس علاقه‌مندیم تا از تجربیات موفق چین در مبارزه با آلودگی هوا، ترافیک و زیرساخت های شهری استفاده کنیم.

تشکری هاشمی گفت: ابتکار کنفرانس کمربند - راه توسط «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین فرصتی ارزشمند برای توسعه همکاری‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشورهای منطقه است و امیدواریم ایران در این کریدور نقش موثری داشته باشد و به عنوان و شریکی مهم در دریا و خشکی شناخته شود.  

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر با اشاره به همکاری‌هایی که تهران  و چونگ کینگ می‌توانند داشته باشند، تصریح کرد: توسعه شبکه مترو، توسعه شبکه اتوبوسرانی، برقی سازی اتوبوس‌های شهری، تاکسی ها، موتور سیکلت ها و اسکوتر، تامین  واگن، تکمیل شبکه راه‌ها  اعم از پل و تونل، تکمیل شبکه آب‌های سطحی، هوشمند سازی شهر خصوصا در موضوع حمل و نقل شهری،  انبوه سازی مسکن، ساخت هتل، ساخت مجموعه های تفریحی، همکاری در زمینه پسماند و مسائل محیط زیست، همکاری در موضوع توریسم و  انتقال تجارب در زمینه مسائل مختلف شهری از محورهای قابل همکاری هستند.  

وی اظهار کرد: شهرداری تهران به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی برای اجرای پروژه‌های خود از سرمایه گذاران چینی با اولویت استقبال کرده و به همکاری‌های بلند مدت و با رویکرد برد-برد فکر می‌کند و در همین راستا برای سرمایه گذاران سرمایه گذاری سودمند را تضمین می‌کند.  

تشکری هاشمی اظهار کرد: پارلمان شهری تهران حامی و پشتیبان  برنامه های شهرداری است و از  چین دعوت میکند تا از ظرفیت‌های سرمایه گذاری تهران دیدن کند.

گفتنی است مجمع همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران چین (چونگ کینگ)  توسط شورای ارتقای تجارت بین المللی چونگ کینگ(CCPIT) و مجمع شهرداران آسیایی، به طور ویژه به میزبانی «شبکه تجاری چین و ایران» اتاق بازرگانی بین المللی چونگ کینگ ۲۵ مهر ماه برگزار شد.

انتهای پیام/

۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
کد خبر: 44171

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =