دومین دوره تمرین بزرگ مهارت‌آموزی" بقا در شرایط سخت" در فشافویه برگزار شد

دومین دوره آموزشی، تمرین مهارت‌آموزی سیل و بقا در شرایط سخت با حضور جمعی از کارکنان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، ستادهای مدیریت بحران و پدافند غیر عامل مناطق ۲۲ گانه و نیروهای دستگاهای تخصصی و خدمات شهری و اضطراری و امدادی و شریان‌های حیاتی طی دو روز به صورت شبانه‌روزی در اطراف سد فشافویه اجرا شد.

به گزارش شهر، در دومین دوره آموزشی، تمرین مهارت‌آموزی سیل و بقا در شرایط سخت، حاضران با برپایی چادرهای امدادی در کلاس‌های مختلف آموزشی از جمله نقشه خوانی + GPS ،  کار با بیسیم + SOS ، آموزش کمک‌های اولیه و اطفای حریق، آموزش بهداشت و تصفیه آب در شرایط اضطراری و تمرین سیلاب و دوره آموزش پیشگیری شرکت کردند.

یکی از مخاطرات شایع در شهر و استان تهران سیلاب‌ است

شاهین فتحی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران ضمن بازدید از بخش های مختلف این دوره آموزشی بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک و تمرین عملیات جستجو و نجات و اسکان اضطراری میان دستگاه‌های تخصصی و عملیات اضطراری تاکید و ضمن تقدیر از اقدام مجموعه شهرداری تهران و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برای برگزاری این دوره آموزشی اظهار کرد: این اقدام با ایجاد تعامل بین بخشی میان دستگاه‌های تخصصی، خدمات اضطراری و امدادی، موجب بهبود و تسهیل در کمک‌رسانی به مردم در زمان وقوع حوادث و سوانح طبیعی خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از مخاطرات شایع در شهر و استان تهران سیلاب‌ است، افزود: از این رو دستگاه‌های تخصصی و خدمات امدادی باید برای مدیریت این نوع حوادث خود را آماده کنند.

فتحی بیان کرد: افزایش همکاری و تعامل میان دستگاه‌های تخصصی و سازمان‌های امدادی و اضطراری یک مسئله بسیار مهم و ضروری است و لازم است این تمرین و آموزش برای عملیات جستجو و نجات، اسکان اضطراری نیز برگزار شود و بدون شک، این اقدامات و آموزش‌ها از اهمیت و اثربخشی بسیاری برخوردار هستند.

نیاز شهر تهران برای افزایش همکاری بین دستگاه‌های تخصصی و امدادی

علیرضا رحمان‌زاده دستیار ویژه شهردار تهران، در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی و تمرین عملیاتی برای افزایش همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های تخصصی و خدمات امدادی و اضطراری، از اقدام خلاقانه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در برگزاری این دوره تقدیر کرد.

وی ضمن بازدید از بخش های مختلف این تمرین ، این اقدام را نه تنها خلاقانه بلکه بسیار ضروری توصیف کرد و تأکید کرد که برگزاری این دوره‌ها همچنین در جهت ایجاد همدلی و همکاری میان دستگاه‌های تخصصی و امدادی موثر است.

رحمان زاده گفت: این دوره آموزشی متشکل  از مباحث تئوری و تمرین های عملیاتی است که در یک فضای مناسب اردوگاهی و  صمیمی میان نهادهایی همچون هلال احمر، آتش‌نشانی، اورژانس، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و دیگر بخش‌های مرتبط با حوزه مدیریت بحران برگزار شد.

وی افزود: این تلاش‌ها نیازمند حمایت و پشتیبانی مسئولان شهرداری تهران و بخش‌های مرتبط است، زیرا این اقدامات می‌توانند بهبود عملکرد و هماهنگی در زمان حوادث و بحران‌ها را فراهم آورد.  

انتهای پیام/ 

۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
کد خبر: 44386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =