نورپردازی سردر دانشگاه‌های علم‌وصنعت و شریف

معاون فنی و طراحی شهری از نورپردازی ورودی دو دانشگاه در پایتخت خبر داد و افزود: : با توجه به آغاز سال تحصیلی پروژه نورپردازی و کتیبه‌های ورودی دانشگاه‌های علم‌وصنعت و شریف در دستور کار سازمان زیباسازی قرار گرفت.

به گزارش شهر به نقل از اداره ارتباطات و اموربین الملل سازمان زیباسازی شهرتهران؛ علی صارمی معاون فنی و طراحی شهری این سازمان از نورپردازی ورودی دو دانشگاه در پایتخت خبر داد و افزود: : با توجه به آغاز سال تحصیلی پروژه نورپردازی و کتیبه‌های ورودی دانشگاه‌های علم و صنعت و شریف در دستور کار سازمان زیباسازی قرارگرفت. 

وی در تشریح ابعاد این دو پروژه اظهار داشت: نورپردازی ورودی دانشگاه و کتیبه‌های ورودی دانشگاه علم و صنعت  با استفاده از چراغ‌های خطی LED دفنی در رنگ نورهای متناسب با جنس سطوح و با زاویه لنزهای مناسب با عرض و ارتفاع هر دیواره انجام شده است.

به گفته صارمی، با نورپردازی دیواره های اطراف درورودی این دانشگاه و ایجاد نورپردازی پشت زمینه سبب نمود درختان بدون آسیب به زیست شبانه آنها شده است.

معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیباسازی در ادامه با اشاره به نورپردازی سردر و مسجد دانشگاه صنعتی شریف اظهارداشت: در این پروژه نیز از ١٩٠ عدد پروژکتور، چراغ خطی و چراغهای دفنی LED در رنگ نورهای مناسب با طرح و جنس سطوح استفاده شده است. 

وی افزود: در نورپردازی مسجد دانشگاه نیز چراغ‌ها با زوایای پخش نورمتناسب با فضا و پروژکتورهای طراحی شده با توان پرتاب نور متناسب گنبد و گلدسته ها اجرا شده است.

انتهای پیام/

۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
کد خبر: 44425

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =