تشکیل یک تشکل دانشجویی با عنوان “محیط زیست شهری" از بدنه تخصصی و علمی

نشست اساتید دانشگاه و دانشجویان اولین دوره رشته محیط زیست شهری دانشگاه تهران با حضور "حلیا سادات حسینی" مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار؛ "حلیا سادات حسینی" در این نشست ضمن تشریح ساختار و تشکیلات محیط زیست و اهمیت فعالیت های این ادارات در شهر تهران هدف از تشکیل ساختار و ادارات محیط زیست را، درک راهبردها،سیاست ها و برنامه های کلان مدیریت شهری دانست که ارتباط موضوعی با حوزه محیط زیست دارد.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه امروزه توجه به مسائل زیست محیطی در برنامه ریزی ها, فعالیت ها و اقدامات توسعه در شهرها بر هیچ کسی پوشیده نیست جایگاه محیط زیست شهری را در برنامه ریزی های شهری مورد تاکید قرار داد.

وی با بیان اینکه در بررسی برنامه های توسعه ای کشور آنچه آشکار می باشد, لزوم توجه به جایگاه محیط زیست در روند تدوین و تصویب قوانین برنامه ای است گفت: نگاه به اسناد بالادستی کمک به تغییر دیدگاههای شما در انتخاب رشته و تعیین نقشه راه برای ادامه مسیر است، که اگر این انتخاب مسیر به درستی انجام نشود منجر به بیراهه رفتن سیاست گذاری های اصلی در شهر تهران خواهد شد.

حسینی در ادامه یادآور شد: برگزاری رشته محیط زیست شهری در دانشکده محیط زیست فتح البابی بر استفاده مستقیم از ظرفیت تخصصی در مدیریت شهر خواهد بود.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ضمن آرزوی موفقیت برای دانشجویان از آنها خواست که چالشهای محیط زیستی شهر تهران را در الویت تحقیق های خود قرار دهند و بر ضرورت تشکیل یک تشکل دانشجویی با عنوان «محیط زیست شهری» از بدنه تخصصی و علمی این دانشکده تاکید کرد.

انتهای پیام/

۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
کد خبر: 44498

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =