آموزش تفکیک پسماند به ۵۶ هزار شهروند منطقه ۱۵

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۵ از اجرای ویژه‌برنامه‌های آموزش‌محور با موضوع تفکیک پسماند برای بیش از ۵۶ هزار شهروند این منطقه طی ۶ ماه اول سال جاری خبرداد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، هادی صدیقی افزود: طرح آموزش تفکیک پسماند از مبدا با هدف فرهنگسازی نحوه تفکیک پسماند از مبدا،   تغییر سبک زندگی و کاهش حجم زباله، بازگشت مجدد مواد به چرخه طبیعت از سوی اداره مدیریت پسماند منطقه اجرا می شود.

 به گفته معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۵ کارشناسان آمار و اطلاعات پسماند به صورت مستمر آموزش‌های زیست محیطی و تفکیک پسماند را به شهروندان در واحدهای مسکونی، تجاری، اداری، بوستان ها و غرفه های منطقه و همچنین مراکز خدماتی، فرهنگی، ورزشی و درمانی ارائه می کنند.

وی اضافه کرد: طی ۶ ماه اول سالجاری کارشناسان بازیافت منطقه با مراجعه به مراکز یادشده و همچنین حضور در برنامه های مناسبتی و مراسم های ویژه، آموزش های لازم را به ۵۶ هزار و ۱۴۶ شهروند ارائه دادند.

 صدیقی ادامه داد: در این بازه زمانی همچنین حدود ۱۶ هزار کیسه آبی و همچنین ۳۳۳ مخزن تفکیک پسماند از انواع  مختلف بین شهروندان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای افزایش خدمات رسانی و جلب مشارکت شهروندان، به طور روزانه بر عملکرد غرفه های بازیافت و خودروهای جمع آوری پسماند خشک، نظارت می شود.

انتهای پیام/

۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر: 44801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =