اهمیت فرهنگ‌سازی در ارتقای مسئولیت اجتماعی حفظ محیط زیست

شهردار منطقه ۱۵ در همایش پیاده روی خانوادگی و پاکسازی بوستان نرجس خاتون(س) که با حضور مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران همزمان با هفته زمین پاک در این بوستان برگزار شد بر ضرورت فرهنگ‌سازی در ارتقای مسئولیت اجتماعی حفظ محیط زیست تاکید کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری شهردار منطقه ۱۵ با اشاره به شعار هفته زمین پاک  در سال جاری با عنوان «سیاره زمین در مقابل پلاستیک» گفت:  به همین منظور برنامه های متنوع فرهنگی و اجتماعی با هدف ارتقای سطح آگاهی و آموزشی  شهروندان در خصوص مسائل زیست‌محیطی در سطح محلات آغاز و در حال اجرا است.

او به استقبال و مشارکت خوب  نهادهای مختلف و دوستداران محیط زیست در همایش پیاده روی و  پاکسازی بوستان ۱۸۶ هکتاری نرجس خاتون (س) اشاره کرد و افزود: به لحاظ وسعت و موقعیت جغرافیایی ویژه بوستان نرجس خاتون(س)، طرح پاکسازی بوستان های سطح منطقه از این بوستان آغاز و طی هفته های آتی در سایر بوستان های منطقه نیز اجرا می شود.

به گفته وی؛ تفرجگاه نرجس خاتون (س) با فضای سبز وسیع، در بام شرقی شهر تهران در محدوده شرقی ده مسگر آباد جذابیت زیادی برای شهروندان دارد.

شیری همچنین اضافه کرد: هفته زمین پاک فرصتی برای یادآوری، احترام به زمین به‌عنوان مادر هستی و فرهنگ‌سازی در بین شهروندان برای تمیز نگه‌داشتن محیط‌زیست است.

وی زباله های پلاستیکی را بدترین نوع زباله عنوان کرد و گفت: این نوع پسماند سالیان طولانی در طبیعت باقی مانده و به آن آسیب می رساند که با اقدامات ساده در پیشگیری از خرید کالاهایی که بیشترین پسماند را تولید می کند، می توان تولید پسماند را کاهش داد به عنوان مثال در خرید نان به جای کیسه پلاستیکی می توان از کیسه پارچه ای استفاده کرد.

زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است.

حلیا سادات حسینی، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران  نیز در این همایش گفت: آمارها نشان می دهد که ۶ درصد از آلایندگی کره زمین مربوط به استفاده از صنایع شیمیایی و پلیمری است که منجر به تولید پلاستیک می شود.امیدواریم در آینده  با فرهنگ سازی و دغدغه مند کردن شهروندان نسبت به کاهش مصرف پلاستیک و حفظ محیط زیست، شاهد هیچ نوع آلایندگی که حیات خاک را به خطر می اندازد  نباشیم .

مراسم پیاده روی خانوادگی و پاکسازی بوستان  نرجس خاتون (س) با  حضور  محمد شیری شهردار منطقه ۱۵، حلیا حسینی مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ، رحمتی رئیس اداره محیط زیست شهر تهران ، معاونان منطقه ۱۵، رئیس بیمارستان نیکان و جمعی از مسئولان و مدیران شهری ، فعالان محیط زیست و شهروندان،  همزمان با چهارمین روز هفته زمین پاک در بوستان نرجس خاتون(س) برگزار و ۴۵۰ کیلو گرم پسماند خشک جمع آوری شد.

انتهای پیام/

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
کد خبر: 53466

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =