تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت مردم و نخبگان در اداره پایتخت

رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با برشمردن برخی نقاط قوت و کاستی‌های طرح‌های ارائه شده بر لزوم تبیین راهکارهای مختلف تاکید کرد و بر حفظ آزادی و استقلال شهروندان برای انتخاب راهکار مطلوب صحه گذاشت.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، نهمین جلسه از سلسله جلسات حلقه‌های میانی شهر تهران با تکیه بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و با هدف کمک به تحقق رویکردهای تحولی شهردار پایتخت و استفاده حداکثری از ظرفیت مردم و نخبگان در اداره شهر، با حضور دکتر عطاءالله رفیعی آتانی، مشاور شهردار و رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست، عباس جهانبخش، عضو هیات علمی دانشگاه هنر اصفهان، به ارائه طرح زیست‌شهر مولد پرداخت؛ چراکه زیست‌شهرهای مولد الگویی هم‌افزا جهت حل مشکلات سکونت، اشتغال، جمعیت و سبک زندگی در فضایی اجتماعی- فرهنگی است که در پاسخ به مسائلی همچون کمبود و مالکیت زمین، تامین مسکن گروه‌های کم‌درآمد، تعادل یا توازن منطقه‌ای یا آمایش سرزمین، تراکم بالای شهرهای کشور و به دنبال آن از بین رفتن فضای صمیمانه و همدلانه در خانه‌ها، خطر فروپاشی استحکام خانواده‌ها و همچنین تبعات اقتصادی آن حائز اهمیت است.

در ادامه، میلاد بایندور، یکی از اعضای حلقه‌های میانی شهر تهران، موضوع تدوین الگوی نمای ساختمانی با هدف تولید و ذخیره انرژی خورشیدی در بدنه‌های شهری را مطرح کرد.
در انتهای این نشست، دکتر رفیعی آتانی ضمن تشکر از تلاش‌های صورت گرفته، با برشمردن برخی نقاط قوت و کاستی‌های طرح‌های ارائه شده بر لزوم تبیین راهکارهای مختلف تاکید کرد و بر حفظ آزادی و استقلال شهروندان برای انتخاب راهکار مطلوب صحه گذاشت.

وی همچنین ضمن استقبال از برگزاری چنین جلساتی بر استمرار آن با حضور صاحب نظران مختلف و به ویژه نخبگان جوان تاکید کرد.

انتهای پیام/

۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
کد خبر: 45223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =