ایمن سازی گود برج میلاد بعد از ۱۳ به نتیجه رسید

مهدی صالحی شهردار منطقه ۲ در حاشیه مراسم ایمن‌سازی گود برج میلاد و مقاوم‌سازی ۶ پل سواره در تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  ایمن‌سازی برج میلاد با تلاش مدیریت شهری در این دوره به نتیجه رسیده و امروز یکی از اتفاقات خوب با ایمن‌سازی این گود رقم خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ مهدی صالحی شهردار منطقه ۲ در حاشیه مراسم ایمن‌سازی گود برج میلاد و مقاوم‌سازی ۶ پل سواره در تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  ایمن‌سازی برج میلاد با تلاش مدیریت شهری در این دوره به نتیجه رسیده و امروز یکی از اتفاقات خوب با ایمن‌سازی این گود رقم خواهد خورد.

وی تصریح کرد: پروژه موسوم به گود برج میلاد، پروژه‌ای است که جنب سالن همایش‌های برج میلاد از اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ کلید خورد و در این محل قرار بود یک هتل و یک ساختمان اداری احداث شود و پروژه‌ای در قالب پروژه دوقلو برای این مجموعه تعریف شده بود.

شهردار منطقه ۲ افزود: متاسفانه ادامه این پروژه در آن زمان که با مشارکت یکی از نهادها بود با مشکلاتی در اجرا روبرو شد. البته شورای عالی شهرسازی نیز در آن مقطع اجرای این طرح را تایید نکرد و این پروژه رها شد.

صالحی گفت: با تلاش مدیریت شهری خطر گود برج میلاد مرتفع شد به طوریکه در مجاورت سالن همایش برج میلاد (محوطه گود) احداث سازه تعریف، که در حال حاضر از آن به عنوان پارکینگ در برج میلاد استفاده خواهد شد.

وی در خصوص ظرفیت پارکینگ اشاره شده گفت: بنابر اعلام معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران این پارکینگ ظرفیت پذیرش ۴۰۰ خودرو را دارد ضمن اینکه هزینه این پروژه ۲۰۰ میلیارد تومان شده است.

شهردار منطقه ۲ در پاسخ به این پرسش که در محل اشاره شده (مجاورت سالن همایش‌های برج میلاد) چه پروژه‌ای قرار است ساخته شود تصریح کرد: طبیعتا در ارتباط با این طرح و پروژه مطالعات امکان‌سنجی در حال انجام است و باید به ابعاد مختلف این پروژه اعم از تامین سرانه‌های خدماتی، موضوع ترافیکی و ... پرداخته شود البته ناگفته نماند که هنوز خروجی برای اجرای طرح و پروژه در این محل مشخص نشده و همچنان مطالعات در این زمینه ادامه دارد.

صالحی با اعلام رفع خطر گود برج میلاد گفت: خوشبختانه با تلاش صورت گرفته این خطر رفع شده است.

وی در ارتباط با زمان ارائه طرح و پروژه جدید در مجاورت سالن همایش‌های برج میلاد ادامه داد: قطعا تا پایان سال این طرح ارائه خواهد شد و به فراخوان گذاشته می‌شود و سپس فرایند اجرای آن آغاز خواهد شد.

به گزارش شهر، عملیات اجرایی پایدارسازی دائمی گود فاز دوم برج میلاد از ابتدای تیرماه سال گذشته آغاز و ظرف مدت ۱۶ ماه به اتمام رسید. در این پروژه ۱۱۱ حلقه شمع به عمق متوسط ۲۵ متر، ۳۵۰۰ تن آرماتور، ۲۴ هزار مترمکعب بتن‌ریزی و ۲۳۴ عدد دیوار حائل بتن مسلح اجرا شده است.

عملیات احداث سازه‌ای که ضمن افزایش ایمنی و پایدارسازی دائمی گود به‌ منظور استفاده به‌ عنوان بخش‌های پشتیبانی، پارکینگ و... در طرح سازه اصلی مجاور مرکز همایش‌های بین‌المللی میلاد کاربرد خواهد داشت در ۵ طبقه با زیربنای ۱۸ هزار و ۸۰۰ مترمربع و با سازه بتن‌آرمه، سقف دال بتنی و دیوارهای برشی، به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/

۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 45370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =