تهدیدات گود برج میلاد به طور کامل رفع شد؛ به زودی مجموعه‌ای فاخر در عرصه این گود ساخته می‌شود

شهردار منطقه ۲ گفت : با پیگیری های صورت گرفته تهدید گود برج میلاد ۱۰۰ درصد رفع شد و ما درصدد این هستیم که یک مجموعه فاخر در عرصه این گود ساخته بشود.

به گزارش خبرنگار شهر؛ همزمان با هشتادودومین رویداد امیدوافتخار ظهر امروز - ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۲- مراسم ایمن سازی گود برج میلاد و مقاوم سازی ۶ پل سواره رو با حضور هادی حق بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد. صالحی شهردار منطقه ۲ در این مراسم گفت: مدیر منطقه بودن توفیق خدمت در کنار چالش‌ها را دارد. خصوصا در صورت مواجه با چنین مجموعه های خطرناکی که شرایط پیچیده داشت ما خواب نداشتیم. امروز یک تهدید رفع شده و با تدابیر اتخاذ شده این تهدید تبدیل به فرصت خواهد شد. مجموعه پیشگیری از بحران هم در  زمینه این ایمن سازی فعالیت‌های خوبی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: خوش قولی‌های مدیریت شهری تحقق پیدا کرد. در این راستا از همه خادمین تشکر می‌کنم و با پیگیری های صورت گرفته این تهدید ۱۰۰ درصد رفع شد و ما درصدد این هستیم که یک مجموعه فاخر در عرصه این گود ساخته بشود.

*به همت مدیریت شهری ایمن سازی یکی از نمادهای پایتخت جمهوری‌اسلامی به‌نتیجه رسید

سردار اکبری جانشین فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا نیز در ادامه گفت: خداقوت به مدیریت شهری می‌گویم که همت کردند و ایمنی سازه مهمی که یک نمونه برای جمهوری اسلامی در پایتخت بود و دچار خطراتی شده بود را با کار جهادی و پرسرعت و توکل به خدا به نتیجه رساندند.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران پتانسیل‌های بالقوه و بالفعلی دارد که به واسطه سو مدیربت‌های برخی از مدیران این پتانسیل‌ها درست به کار گرفته نمی‌شود. پروژه‌هایی که در سطح تهران برای رفاه مردم و برای آبروی جمهوری اسلامی در حال اجراست بعضا سال‌های سال روی زمین میماند؛ این پروژه نیز حدود ۶ تا ۷ ماه زودتر از زمان‌ موعود به سرانجام رسید. این موفقیت نشان داد که اگر از پروژه‌ها به درستی پشتیبانی کنیم پتانسیل های بالقوه‌ای وجود دارد که به به بالفعل تبدیل می‌شود.

*به دستور شهردار تهران شورای راهبردی برج میلاد تشکیل شد

هادی حق‌بین معاون فنی و عمران شهرداری تهران نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: به دستور شهردار تهران شورای راهبردی این مجموعه تشکیل شد در همین رابطه از همان ابتدا با حضور نهادهای مختلف شهرداری و کسانی که پروژه را رصد می‌کردند جلسات کارشناسی برگزار شد و عملیات اجرایی کار یک ماه‌ونیم بعد از اولین جلسه شکل گرفت و تجهیز کارگاه شروع شد.

وی عنوان کرد: هیچ پیمانکاری رغبت به همکاری نداشت، چون پروژه ریسک بالایی داشت. پیمانکاران باید از موضوعات مختلفی می‌گذشتند تا این سرمایه شهر را حفظ کنند. بنابراین کار بسیار سخت بود. از همان موقع تاکنون فکر می‌کنم تمام جلسات ما با حضور ارکان پروژه برگزار شد و در کوتاه‌ترین زمان همه موضوعات مورد رصد قرار گرفته است. پایش‌های هفتگی نیز انجام شد به جهت اینکه سرمایه بالای این گود بسیار مهم است.

* منابع خاص پروژه با حمایت شهردار تهران ‌و کمیسیون بودجه پیگیری شد

حق‌بین در ادامه گفت: چنین سازه‌ای به قیمت امروز چند ده هزار میلیارد تومان ارزش دارد. تجهیزات این مجموعه و اهمیت آن ما را بر آن داشت که پروژه را در کمترین زمان ممکن تجهیز کرده و به سرانجام برسانیم. هیچ مانعی برای پیشرفت پروژه نبود و منابع خاص این پروژه با حمایت شهردار تهران ‌و کمیسیون بودجه پیگیری شد.

معاون‌ شهردار تهران بیان داشت: به ظاهر وجود گود باعث یک ریزش ساده می‌شد اما در صورت بروز این اتفاق تبعات اجتماعی و رسانه‌ای گسترده‌ای داشت. امروز این توفیق را داریم که با حضور ارکان مختلف که در این پروژه سهم ویژه دارند کار را به سرانجام برسانیم. از بخش‌های مختلف نهادهای پای کار نهایت تشکر را دارم که باعث این نتیجه مطلوب شدند.

وی در پایان گفت: امسال طبق برنامه باید ۷ دستگاه پل را مقاوم سازی می کردیم که تا امروز شاهد ۶ پروژه تکمیل شده هستیم چه بسا تا پایان سال تعداد پل ها بیش از تعداد مقرر خواهد بود.

انتهای پیام/

۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 45374

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =