دهمین دوره مسابقات بین‌المللی هوش مصنوعی در «شهر آفتاب» برگزار می‌شود/ اعلام آمادگی برای ایجاد نمایشگاه دائمی صنعت رباتیک

مدیرعامل شهرآفتاب گفت: مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب به مدت ۴ روز میزبان دهمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی با حضور ۱۵۳ تیم بین المللی است.

به گزارش خبرنگار شهر؛ عباس تقدسی نژاد در نشست خبری دهمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی فیراکاپ آزاد ایران ۱۴۰۲ ضمن تبریک فرارسیدن میلاد حضرت زینب (س) گفت: مسابقات انتخابی ایران در واقع دروازه ورودی نخبگان به مسابقات برزیل ۲۰۲۴ است.


وی با بیان اینکه در این دانش کشور جایگاه خوبی دارد، افزود: با توجه به سطح خلاقیت قشر جوان امیدواریم اگر کمبودهایی در این زمینه وجود دارد با اتکا به جوانان این کمبودها رفع شود.


مدیرعامل شهر آفتاب ادامه داد: بررسی‌ها نشان می دهد ۷۰ درصد از تولیدات صنعتی در کشورهای اروپایی با بهره گیری از هوش مصنوعی و ربات ها انجام می شود. این در حالتی است که در ایران ۱۰ درصد از تولیدات صنایع  از این علم استفاده می شود.


وی با اشاره به اینکه در زمینه رباتیک به جذب سرمایه گذار و بازار کار نیاز داریم؛ بیان کرد: بر همین اساس برگزاری مسابقات جهانی خود بازاری برای جذب افراد نخبه در این زمینه است.


تقدسی نژاد یادآور شد: در ایران نیز در کنار مسابقات انتخابی هم روی جذب سرمایه گذار و هم در جذب نخبگان برنامه ریزی می کنیم.


وی تاکید کرد: اعتقاد داریم شهر آفتاب فضای خوبی را برای ایجاد یک مکان دائمی در حوزه رباتیک می تواند در اخایار علاقه مندان قرار دهد.


مدیرعامل شهر آفتاب در ادامه گفت: با توجه به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در شهر آفتاب، امکان مناسبی در حوزه توسعه هوش مصنوعی و رباتیک وجود دارد.


وی افزود: با توجه به برگزاری نمایشگاه خودرو سال آینده حوزه رباتیک در این صنعت جایگاه ویژه ای دارد و امیدواریم این نشست کمک به استعدادیابی مناسب و معرفی آن به صاحبان صنایع در جهت  خلق صنایع متکی به موضوعات دانش بنیان شود.


رقابت ۱۵۳ تیم در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی


در ادامه این نشست نایب رئیس فدراسیون فیرا گفت: در لین دوره مسابقات ۱۵۳ تیم برتر از ایران و سایر کشورها در ۴ روز با هم به رقابت می پردازند.


صادقی نژاد در این نشست خبری افزود: توجه به علم رباتیک و هوش مصنوعی از اوایل دهه ۸۰ فعالیت های رباتیک آغاز شد و با توجه به محوریت علم و دانش از طریق چنین رویدادهایی بستری برای توسعه صنایعی دانش بنیان استفاده شود.


وی با بیان اینکه نسل جوان باید با امید به آینده در حوزه‌های علمی بدرخشند؛ ادامه داد: این در حالی است که وقتی در حوزه هوش مصنوعی حرف می زنیم؛ همیشه بیم کاهش منابع انسانس و جایگزین شدن ربات ها به جای آنها وجود دارد اما فدراسیون فیرا که از سال ۱۹۹۵ در جهان کلر خود را آغاز کرد با ۳۸ کشور از جمله ایران فعالیت خود را آغاز کرده است.


نایب رئیس فدراسیون فیرا بیان کرد: یکی از موضوعات فدراسیون برگزاری رویدادهای هوش مصنوعی در سطوح دانش آموزی و دانشجویی است که در چند روز سعی دارد دستاوردهای نخبگان را بخ نمایش بگذارد.


وی یادآور شد: با توجه ماموریت های فدراسیون برای حضور تیم های ملی؛ هر کشور برنامه های داخلی خود را برگزار می کند و ما نیز با همکاری شهر آفتاب با حضور ۱۵۳ تیم بین المللی در این مجموعه دهمین دوره مسابقات را برگزار می کنیم.


صادقی نژاد تاکید کرد: یکی از موضوعات محوری توسعه آموزش و مهارت های کاربردی لست تا از این طریق نگاه مثبتی را به مهارت آموزی دارد.


وی در ادامه گفت: در قالب دهمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی فیراکاپ آزاد ایران در قالب ۱۸ لیگ مختلف در حوزه دانشجویی و دانش آموزی به رقابت می پردازند.


نایب رئیس فدراسیون فیرا افزود: صلاحیت تیم ها در چند مرحله توسط کمیته ها بررسی و در نهایت ۲۵۲ تیم برای مسابقات انتخاب شدند و از این تعداد ۱۵۳ تیم  در ۴ روز به رقابت می پردازند.


وی ادامه داد:  افتتاحیه دهمین دوره مسابقات چهارشنبه یکم آذرماه برگزار شده و تا روز جمعه مسابقات نهایی و مراسم اختتامیه ادامه می‌یابد.

 صادقی نژاد بیان کرد: خوشبختانه تا کنون دستاوردهای خوبی در مسابقات به دست آدرده ایم کما اینکه تاکنون تیم های ایرانی در دو مقطع دانش آموزی و دانشجویی توانسته اند تا کنون ۴۰ مقام اول و ۱۹ مقام دوم و ۱۸ مقام سومی را کسب کرده اند.


انتهای پیام/


 

۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
کد خبر: 45456

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =