از برگزاری ۴۰ رویداد نمایشگاهی در سال جاری تا چکش‌کاری توسعه پهنه جنوبی/ تقدسی‌نژاد: مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ رباتیک در شهر آفتاب برگزار می‌شود

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب از برگزاری دهمین دوره مسابقات رباتیک و هوش مصنوعی در قالب ۱۸ لیگ در محل نمایشگاه شهر آفتاب خبر داد.

عباس تقدسی‌نژاد مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، درباره آخرین وضعیت توسعه این سایت نمایشگاهی گفت: به موازات پیشرفت پروژه‌های تعریف شده برای محدوده کنونی نمایشگاه شهر آفتاب، درباره جزییات طرح توسعه فاز جنوبی در حال بحث و تبادل‌نظر در شورای راهبردی و کمیته‌های تخصصی هستیم و جمع‌بندی نهایی برای پهنه جنوبی به شورای شهر ارسال خواهد شد.
وی درباره وضعیت برگزاری نمایشگاه‌ها در سایت تخصصی شهر آفتاب نیز افزود: روند برگزاری رویدادها در نمایشگاه شهر آفتاب، رو به رشد بوده و با وجود برگزاری ۲۰ نمایشگاه تخصصی در سال گذشته، تاکنون برگزاری ۴۰ نمایشگاه در سال جاری و ۷۰ نمایشگاه در سال آینده نهایی شده است.

برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ رباتیک در نمایشگاه شهر آفتاب
تقدسی‌نژاد در بخش دیگری درباره تازه‌ترین رویداد نمایشگاه شهر آفتاب توضیح داد: دهمین دوره مسابقات رباتیک و هوش مصنوعی در قالب ۱۸ لیگ تخصصی از سه‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه تا جمعه ۳ آذرماه برگزار خواهد شد و به جهت این‌که رویداد مذکور، انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل است، برای شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان اهمیت مضاعفی دارد. ۳۶ کشور صاحب دانش و فناوری، عضو فدراسیون جهانی فیرا بوده و ایران نیز از قدرت‌های حوزه رباتیک و هوش مصنوعی محسوب می‌شود.


وی ضمن اشاره به استقبال و حمایت از برگزاری رویدادهای علمی و کاربردی در سایت نمایشگاهی شهر آفتاب افزود: در خلال برگزاری رویداد مذکور، نخستین کمپ آموزشی رباتیک و هوش مصنوعی در ۲ بخش "مقدمه‌ای بر خودروهای خودران" ویژه دانشجویان و "کاربرد اسکرچ در رباتیک" ویژه کودکان تشکیل خواهد شد.


تقدسی‌نژاد در پایان ضمن اشاره به جایگاه نایب رئیسی ایران در فدراسیون جهانی رباتیک از سطح بالای رقابت‌های پیش رو خبر داد و گفت: هر یک از ۱۸ لیگ مسابقات رباتیک، برای پاسخ به ۱ مساله در حوزه رباتیک هوش مصنوعی و مکاترونیک بوده و دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند از نزدیک این مسابقات را دنبال کنند.


انتهای پیام/

۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷
کد خبر: 45366

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =