آماده‌سازی بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران/ اولویت؛ تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از اتمام بررسی بودجه و اعتبارات پیشنهادی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲گانه شهر تهران با با رویکرد تکمیل پروژه‌های نیمه تمام پایتخت و انجام اقدامات اولویت‌دار خبر داد.

امیر شهرابی  در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با اعلام خبر اتمام بررسی بودجه و اعتبارات پیشنهادی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲گانه شهر تهران با رویکرد تکمیل پروژه‌های نیمه تمام پایتخت و انجام اقدامات اولویت دار اظهار داشت: نشست‌های مجزا برای بررسی بودجه و اعتبارات پیشنهادی سال ۱۴۰۳ با حضور شهرداران و معاونین مناطق ۲۲گانه به میزبانی اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران و با مشارکت نمایندگان معاونت های هماهنگی امور مناطق و فنی و عمرانی و دفتر پایش و ارزیابی عملکرد برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه بودجه سالیانه با محوریت برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران (۱۴۰۴-۱۴۰۱) تهیه و تدوین خواهد شد، افزود: در بررسی بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران اولویت گذاری ۵ مسئله اصلی برنامه چهارم اعم از حمل ونقل و ترافیک، محیط زیست و آلودگی هوا، مسائل فرهنگی و اجتماعی، ایمنی شهری و بافت فرسوده و هوشمندسازی و بهبود مدیریت درنظر گرفته شده است.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران ادامه داد: همچنین برای پاسخگویی به مطالبات شهروندان و ارتقاء کیفیت زندگی شهری نیز رویکردهای همچون تامین کسری و افزایش سرانه های خدمات شهری، نوسازی شهر بر مدار حمل و نقل عمومی، توجه به مناطق کم برخوردار را مدنظر داریم.

شهرابی بیان کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مناطق از محورهای تنظیم بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران بوده و در بخش تملک دارایی غیرمستمر نیز تأمین سرانه های خدماتی در مناطق کم برخوردار و کاهش فاصله آنها با مناطق برخوردار مدنظر قرار گرفته است. همچنین در بخش تملک دارایی سرمایه ای مستمر و توسعه محله ای مستمر و هزینه ای به بازتوزیع عادلانه و لحاظ میزان کاربری های مناطق نیز توجه شده است.

وی ادامه داد: همچنین در بررسی بودجه پیشنهادی مناطق رویکردهایی چون تعریف پروژه های جدید طبق دستورالعمل مربوطه، پرهیز از تعریف پروژه های جدید غیرضروری و تمرکز بر نگهداشت عمرانی شهر مدنظر قرار گرفته است.

شهرابی در پایان یادآور شد: شهرداری تهران پس از جمع بندی نظرات و پیشنهادات مناطق، سازمانها و شرکت های تابعه، لایحه پیشنهادی خود را تنظیم و به شورای اسلامی شهر تهران تقدیم خواهد کرد.

انتهای پیام/

۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
کد خبر: 45603

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =