بررسی هفتگی پروژه تقاطع نواب-تندگویان؛ فاز اول تا یک ماه آینده افتتاح می‌شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: پروژه تقاطع نواب- تندگویان به صورت هفتگی بررسی می شود و ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این پروژه در چهار فاز به بهره‌برداری می‌رسد. به طوری که فاز نخست آن تا یک ماه آینده افتتاح خواهد شد و گره ترافیکی آن بخش را رفع خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، هادی حق بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در یکصد و نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش نظارتی ۶ ماهه پروژه های تملک دارایی سرمایه ای شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه پروژه خانه شهر یکی از مهمترین طرح های ماست، اظهار کرد: این پروژه نزدیک ترین طرح به مدیریت شهری است و به دلیل مباحث حقوقی که با پیمانکار داشتیم ناچار به جابجایی شدیم و در طول سه ماه خرید تجهیزات را انجام دادیم و پیش پرداخت صورت گرفت.

وی با بیان اینکه چهار میلیارد تومان، رقم ۶ ماه ابتدایی بوده است، یادآور شد: تاکنون ۲۳ میلیارد تومان پرداخت نقدی صورت گرفته و تا پایان سال افزایش بودجه را برای این پروژه‌ها خواهیم داشت.

حق بین با اعلام اینکه در مواردی بعضاً مجاب به تغییرات جزئی در طرح می شویم، تصریح کرد: به ظاهر ممکن است در مقاطعی، توقف‌هایی دیده شود. پروژه تقاطع نواب- تندگویان به صورت هفتگی بررسی می شود و ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این پروژه در چهار فاز به بهره برداری می رسد و اولین فاز تا یک ماه آینده افتتاح خواهد شد و گره ترافیکی آن بخش را رفع خواهد کرد.

وی افزود: به محض اینکه معارضین در طرح ها رفع می شود، حدود یک ماه جمع آوری آثار به جای مانده از مارضین زمان می برد و در مجموع می توانیم بگوییم در حوزه فنی و عمرانی، تمام طرح های ما فعال است. ظرف هفته آینده پنج تقاطع تهران به بهره برداری خواهد رسید.

حق بین با بیان اینکه یک یملیون و ۳۲۳ هزار تن آسفالت تا روز گذشته توزیع شده است، یادآور شد: آزادراه شوشتری تا پایان سال به نتیجه خواهد رسید اما بخش هایی نیز باید رفع معارض شود و به محض رفع معارض، امور پیش خواهد رفت.

مهدی هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با بیان اینکه در باغ راه  80 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته بود، گفت: عملکرد ما در این پروژه بیش از 300 مییلارد تومان بوده و از محل تبصره سه اقدام کرده ایم.

وی افزود: پروژه نفرآباد نیز به مشکلات حقوقی در برخی بخشی ها داشته که رفع شد و کارها در حال انجام است.

انتهای پیام/

۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 45781

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =