نتیجه اقدامات در حوزه مدیریت پسماند به‌زودی ملموس خواهد شد/ بهبود وضعیت رفت‌وروب معابر در ۲ ماه اخیر

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: به‌زودی نتایج اقدامات صورت گرفته در حوزه مدیریت پسماند ملموس خواهد شد.

پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه تجمیع پیمانکاران حوزه پسماند از تصمیمات مدیریت شهری اخیر بوده است، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار بر این بود که تهران به هشت پهنه تقسیم شود تا هر پهنه یک پاسخگو داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه تجمیع پیمانکاران به این منظور است که چرخه و زنجیره پسماند از مبدأ تا مقصد بهتر کنترل شود، تصریح کرد: با این اقدام، مدیریت بر زنجیره جدی‌تر شده و با جلوگیری از تعدد پیمانکاران، نظارت بر این حوزه تقویت خواهد شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین خاطرنشان کرد: جز تجمیع پیمانکاران، با حضور تیم چینی در ایران به منظور انعقاد تفاهم‌نامه برای احداث یکی از پیشرفته‌ترین زباله‌سوزها در دنیا در پایتخت، شاهد کاهش آلودگی هوا با نگاه زیست‌محیطی و نیز کاهش ورودی پسماند به آرادکوه خواهیم بود.

وی در ادامه یادآور شد: تلاش مدیریت شهری بر این است، درخصوص مدیریت پسماند اقدامات مؤثری انجام شود که به‌زودی نتایج آن ملموس خواهد شد.

سروری با بیان اینکه با تجمیع پیمانکاران، تعداد نیروهای پسماند و رفت و روب تغییری نمی‌کند و روند کاهشی نخواهد داشت، اظهار کرد: آنچه مدنظر ماست این است که پاسخگوی مشخصی از ابتدا تا انتهای زنجیره وجود داشته باشد. وقتی پیمانکاران متعدد باشند فرافکنی صورت می‌گیرد و هرکسی مشکل را بر گردن دیگری می‌اندازد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه تجمیع پیمانکاران به هیچ عنوان به معنای کاهش خدمات نیست، گفت: وضعیت رفت و روب پایتخت نسبت به یکی، دو ماه اخیر به ویژه در مناطق جنوبی بهبود یافته است، به طوری که تلاش بیشتری برای جمع‌آوری پسماند صورت گرفته، البته که کافی نیست و باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

انتهای پیام/

۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 45835

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =