اولین پل مکانیزه و مجهز به سیستم برف‌زدایی پایتخت در آستانه بهره‌‍برداری است

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: اولین پل مکانیزه شهر تهران که مجهز به سیستم برف‌زدایی است، در منطقه یک در آستانه بهره‌برداری است.

هادی حق بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفت‌ و گو با خبرنگار شهر درباره ساخت پل‌های B۹ و B۱۰ در منطقه یک اظهار کرد: این دو پل در محدوده اتوبان ارتش در دست اجراست. منطقه یک به ویژه در این محدوده جزو مناطق برف خیز و مستعد شرایط زمستانی خاص است.

وی خاطرنشان کرد: با رویکرد تحولی و نگاه نوآورانه که در حوزه فنی و عمرانی داریم به صورت پایلوت اولین پل مکانیزه شهر تهران را که مجهز به سیستم برف زدایی است در این محدوده ساختیم. پل B۹ با روش پاشش مایع استات کلسیم منیزیم در دست اجرا قرار دارد و روزهای پایانی عملیات پروژه در حال طی شدن است. 

حق بین با بیان اینکه امیدواریم طی هفته های آتی پروژه را به شهروندان تحویل دهیم، عنوان کرد: شرایط جوی ممکن است که زمان ما را چند روزی به تعویق بیندازد. به هر جهت این اولین پلی است که با این روش در دست احداث معاونت فنی قرار دارد.

معاون شهردار تهران ادامه داد: پل B۱۰ نیز پل دیگری است که در منطقه یک و محدوده اتوبان ارتش در دستور کار ما قرار دارد. عملیات اجرایی آن به تازگی شروع شده است. این پروژه با روش دیگری تجهیز خواهد شد؛ به جهت اینکه روش های سنتی استفاده نمک و شن که برای آسفالت، جداول و محیط زیست مضر است، اتخاذ تدابیری نو جزو تکالیف شهرداری از طرف شورای شهر است. بنابراین این پل ها به روش مکانیزه برف زدایی خواهند داشت. 

انتهای پیام/

۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 47119

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =