کاهش ترافیک در پهناورترین منطقه پایتخت

شهردار منطقه ۴ از اقدامات ویژه ترافیکی برای کاهش ترافیک، تردد روان و معابری با ایمنی بالاتر خبر داد و گفت: در یک سال اخیر با اقدامات و رسیدگی های مستمر ترافیکی شهری ایمن با ترافیکی روان را شاهد بودیم.

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، "علی اصغر کمالی زاده" گفت: این روزها ترافیک به یکی از مهم‌ترین عوامل مختل‌کننده حمل و نقل شهری تبدیل شده است. زمانی که عبور و مرور روان، سریع و بدون خسارت به محیط‌زیست مطرح باشد؛ می‌توان گفت که آن شهر دارای ترافیک مطلوبی است.

وی افزود: در این راستا در منطقه ۴ با اقدامات خاص و رسیدگی های ویژه ترافیکی محلات بیست گانه در شرایط مطلوبی واقع شده است و تردد روان و حجم ترافیک کمتری را در یکسال گذشته شاهده بوده ایم.

کمالی زاده افزود: در این راستا جانمایی و نصب علائم و تابلوهای ترافیکی، رصد تابلوهای هدایت مسیر و علائم ترافیکی به طور مستمر، جلوگیری از سردرگمی و اتلاف وقت شهروندان و تسهیل در عبور و مرور آنان با تجهیز تابلوهای مذکور انجام شد.

وی با اشاره به گستردگی گذرگاه ها و معابر و اهمیت ویژه رسیدگی به تابلوها و علائم ترافیکی موجود اضافه کرد: طی بازدیدهای میدانی انجام شده و هماهنگی با پلیس راهور منطقه، با هدف افزایش ایمنی و روان سازی ترافیک و استاندارد سازی و ایمن سازی خیابان ها نسبت به جانمایی و نصب تابلوهای ترافیکی در نقاط مورد نیاز اقدام شده و می شود.

شهردار منطقه ۴ ادامه داد: از همین رو و در طول یکسال گذشته بیش از ۲۱۶ متر مربع تابلوی هدایت مسیر نصب و بیش از ۵۶۰ تابلو انتظامی و اخباری تعویض و نوسازی شدند. در ادامه این عملیات تعمیر سرپناه ها، تعویض شیشه و استیکر، نقشه و روشنایی و رنگ آمیزی تعداد ۳۴۷  ایستگاه، نصب علائم ترافیکی اخباری و هشداری، آشکار سازی سرعتکاه، نصب گل میخ، رنگ آمیزی جداول و... در جهت بهبود بخشیدن به تردد و ایمنی در رفت و آمد به سرانجام رسید.

کمالی زاده با اشاره به نقش آموزش شهروندی در خصوص رعایت بیشتر نکات ایمنی و ترافیکی گفت: صد البته نقش مهم شهروندان در داشتن شهری بدون ترافیک می تواند موثر باشد. رفتارهای صحیح ترافیکی باعث می‌شود تا افراد از انجام بسیاری رفتارهای ایجاد کننده ترافیک دوری کرده و این امر در کاهش میزان ترافیک موثر خواهد بود.

شهردار منطقه ۴ در پایان گفت: توسعه شبکه حمل و نقل پاک، تکمیل مترو، خطوط اتوبوس و ... از  جمله برنامه  های دیگر حوزه حمل و نقل و ترافیک این منطقه است که در سال گذشته اقدامات خوبی را در بزرگراه ها، معابر اصلی و فرعی این منطقه به ارمغان آورده است.

انتهای پیام/

۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
کد خبر: 47142

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =