اهتمام ویژه شورای شهر بر اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک در شهرداری تهران

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: انتظار می‌رود با اقدامات ضربتی طی ۱.۵ سال باقی مانده از شورا ۵ تا ۱۰ درصد مصرف پلاستیک را در مراکز تحت امر شهرداری تهران کاهش دهیم.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ سوده نجفی عضو شورای شهر تهران، در پنجمین کمیته برنامه ریزی و نظارت بر مصوبه کاهش الگوی مصرف پلاستیک با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر حفظ و حراست از محیط زیست گفت: با توجه به تغییرات اقلیم و انتشار افزایش گاز دی اکسید کربن انتظار می‌رود حداقل موضوعات محیط زیستی و دست‌ساز بشر که پلاستیک نمونه ای از آن است را مدیریت و در جهت کاهش مصرف حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه حذف کامل پلاستیک حتما امکان پذیر نیست گفت: انتظار میرود با اقدامات ضربتی طی ۱.۵ سال باقی مانده از شورا ۵ تا ۱۰ درصد مصرف پلاستیک را در مراکز تحت امر شهرداری تهران کاهش دهیم.

نجفی به نقش وزارت بهداشت و آموزش و پرورش در زمینه آموزش و فرهنگسازی کاهش مصرف پلاستیک تاکید کرد و اظهار داشت: ۷۸ میلیون تن زباله در روز در دنیا تولید می‌شود که ۲۰ تا ۲۵ درصد آن پلاستیک را شامل می‌شود که آمار بسیار تامل برانگیزی است.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مصوبه کاهش پلاستیک از سال ۸۸ مصوب شده اما در دوره های قبل شورا و شهرداری تهران اقدامی جدی برای اجرای آن صورت نگرفته است، گفت: امروز پنجمین جلسه از کمیته پلاستیک را در خدمت شما هستیم و این بیانگر اهتمام ویژه مدیریت شهری و شورای شهر بر اجرای مصوبه است.

وی در ادامه خطاب به مدیر عامل شهر نمایشگاهی آفتاب گفت: با توجه به اینکه شهر آفتاب ظرفیت نمایشگاهی بالقوه ای دارد انتظار میرود که در برگزاری نمایشگاه های تخصصی و بین المللی هم کاهش مصرف پلاستیک مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 47494

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =