طرح ۱۰ در چه محدوده‌ای اجرا می‌شود؟

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از اجرای مرحله اول «طرح۱۰ » در خیابان ولیعصر( عج) خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ سرهنگ احسان مومنی، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ درخصوص مولفه های اصلی اجرای طرح ۱۰ در شهر تهران گفت: طرح ۱۰ که همان ساماندهی و انضباط بخشی و ایمنی تردد موتورسیکلت سواران است، از روز دوشنبه-۱۸دی ماه۱۴۰۲- همانند «طرح۲۰» (راهکارهای کاهش تصادفات که از چند هفته قبل شروع شد) در سطح معابر شهر تهران آغاز شده است.

وی افزود: این طرح براساس سه مولفه اصلی رانندگی آموزش و فرهنگ سازی، مهندسی راه و وسیله نقلیه و اعمال قانون و اجرای مقررات طراحی شد. 

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در بحث آموزش و فرهنگ سازی بسته فرهنگی ویژه و خوبی چون استفاده از ظرفیت صدا و سیما، جراید و رسانه ها، فضای مجازی، مساجد، پایگاه های بسیج و همچنین حضور افسران آموزش پلیس راهور تهران بزرگ در پادگان های نظامی برای آموزش سربازان، حضور در سازمان ها و شرکت، برگزاری کلاس های آموزشی برای رانندگان موتورسیکلت ها، استفاده از ظرفیت مانیتورها و تلویزیون های شهری و تلویزیون هایی که در اختیار داریم و حتی استفاده از اتوماسیون های ادارات پیش بینی شده است.


سرهنگ مومنی افزود: در بحث مهندسی راه که مولفه دوم اجرای این طرح است بحث جلوگیری از تردد موتورسیکلت سواران در پیاده روها، انسداد بریدگی های زائد خطوط ویژه جهت جلوگیری از عدم ورود ناگهانی موتورسواران به این خطوط و در نهایت افزایش ایمنی اتوبوس ها ، جدا سازی مسیر خطوط ویژه از مسیرهای عادی مطرح می شود.


وی گفت: در ادامه این اقدامات برآنیم معابری که فضای کافی دارند را به صورت خط ویژه درآورده و برای تردد موتورسواران خطوط ویژه احداث نماییم تا موتورسواران هم به راحتی بتوانند در خطوط ویژه خود تردد کنند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: مولفه سوم در طرح ۱۰ به اعمال قانون و اجرای قانون می پردازد. مرحله اول این طرح از خیابان ولیعصر ( عج) و از سه راه جمهوری تا پل پارک وی در ۲۰ نقطه آغاز شده که همکاران ما در این نقاط مستقر هستند و با تخلفات موتورسواران برخورد می کنند.

وی گفت: اقداماتی که در خصوص ساماندهی موتورسواران انجام می شد هم اکنون نیز در حال اجراست و مدام و مستمر است که اولین آن انتقال با کفی و توقیف موتورسیکلت های متخلف در پارکینگ است. تخلف عبور از محل ممنوع، تردد در خطوط ویژه حرکت خلاف جهت و پلاک مخدوشی جزو مواردی است که موتورسیکلت به پارکینگ منتقل می شود.

انتهای پیام/

۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
کد خبر: 47875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =