بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان به مترو پرداخت شده است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان پرداختی به مترو انجام شده است، گفت: بخشی از خریدها را شرکت سرمایه‌گذاری و بخشی دیگر را نیز شرکت واگن‌سازی انجام داده است.

به گزارش خبرنگار شهر، محسن هرمزی در دویست و دهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی متمم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران با بیان اینکه ۲۹ رام قطار قرار بوده از خردادماه امسال تا خردادماه سال آینده اورهال شود که تاکنون ۱۵ رام قطار نوسازی شده است، اظهار کرد: اگر شورا اجازه دهد مدیرعامل شرکت واگن سازی با حضور در صحن گزارشی در این خصوص ارائه دهد.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان پرداختی به مترو انجام شده است، تصریح کرد: بخشی از خریدها را شرکت سرمایه گذاری و بخشی دیگر را نیز شرکت واگن سازی انجام داده است. مدیرعامل شرکت بهره برداری و مدیرعامل شرکت واگن سازی می توانند توضیح دهند.

هرمزی با اشاره به پیگیری برای نهایی شدن تحویل موتورسیکلت به مردم با شرکت مادو، یادآور شد: برای ۷۴ جایگاه شارژ قرارداد منعقد و اجرا شد. با مپنا نیز قراردادی برای پنج هزار جایگاه منعقد شده است. ۵۰۰ میلیارد تومان باید به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند تا طرح ما اجرایی شود. یکی از مسائل ما با وزارت نیرو درخصوص جایگاه های شارژ است. به همین دلیل امور با شیب ملایمی دنبال می شود و گزارش فراخوان برای موتورها و تاکسی های برقی ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ارائه ۴۰ هزار دستگاه تاکسی برقی از سوی وزارت صمت برای ۹ خودروساز تکلیف شده است، تصریح کرد: این تاکسی ها با تعرفه یک درصد وارد می شود و شرکت ها موظف هستند این خودروها را در تهران رونمایی کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه نگرانی ها برای اورهال نگرانی درستی است، خاطرنشان کرد: در این راستا اقدامات برای نوسازی قطارها صورت گرفته و ادامه دارد.

انتهای پیام/

۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 48394

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =