تشریح تمهیدات منطقه ۴ برای موج بارشی جدید

شهردار منطقه ۴ از آماده باش کامل این منطقه در بارش برف و کولاک پیش بینی شده اداره کل هواشناسی خبر داد و گفت: با اقدامات پیشگیرانه و تمهیدات لازم در برابر موج بارشی جدید مشکلی را نخواهیم داشت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، علی اصغر کمالی زاده در این باره گفت:  پیرو هشدار شماره ۲۳ سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان تهران ضمن تایید هشدار سطح زرد شماره ۵۳، مبنی بر بارش برف، کولاک برف و مه در مناطق شمال و شمال غرب استان تهران، به ویژه ارتفاعات از روز شنبه هفتم بهمن ماه لغایت یک شنبه هشتم ماه جاری و نظر به سامانه دوم که بصورت وزش باد شدید و خیلی شدید پیش بینی می گردد در مناطق غربی و نیمه جنوبی و ارتفاعات استان رخ دهد اقدامات پیشگیرانه در منطقه انجام شد.

وی ادامه داد: با عنایت به احتمال لغزندگی معابر و جاده ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، رعدوبرق و احتمال بارش تگرگ در نقاط مستعد، عوامل ذیربط  ضمن نظارت و بازدید مستمر از انهار، مسیل‌ها، کانال‌های روباز و روبسته، رود دره‌ها و... به منظور انجام لایروبی مناسب، از استحکام سازه های موقت از قبیل تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و... اطمینان حاصل شد.

شهردار منطقه ۴ ادامه داد:  در ادامه  آمادگی لازم  به منظور استقرار نیرو، تجهیزات و ماشین آلات در نقاط حساس و مستعد آبگرفتگی احراز شده است.

کمالی زاده با اشاره به پیشگیری های زمستانه و یخ بندان های احتمالی گفت: تجهیز یک سایت اصلی برف روبی  بعنوان پشتیبان در بلوار شهید باباییان خیابان پیشوا و ۸ سایت فرعی در نواحی ۹ گانه این منطقه را از هرگونه مشکل احتمالی دور کرده است. در ادامه این عملیات اتخاذ تدابیر لازم به منظور جلوگیری از تردد، توقف و اتراق شهروندان در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل های آن منطقه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
کد خبر: 48711

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =