تمرین دورمیزی تمام‌عیار مقابله با زلزله و پیامدهای آن در دانشگاه علم و صنعت در منطقه ۴

ستاد مدیریت بحران و پدافندغیرعامل منطقه ۴ اقدام به تمرین دورمیزی تمام‌عیار مقابله با زلزله و پیامدهای آن در دانشگاه علم و صنعت کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه چهار ، محمدعلی فیاض مدیر و جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران منطقه با بیان این مطلب گفت: منطقة ۴ تهران طی سه دهه اخیر با میانگین رشد جمعیت سالانه‌ای بیش از کل تهران رو به رو بوده و جزء مناطق جمعیت‌پذیر محسوب می‌شود. این منطقه از نظر بافت اقتصادی – اجتماعی و فرهنگی ساکنان آن از تنوع قابل توجهی برخوردار است.

وی ادامه داد: از یک سو در این منطقه نواحی و محله‌هایی چون خاک سفید و شمیران نو دیده می‌شوند که در این محله‌ها تراکم واحدهای مسکونی، بافت ریز و در هم تنیده فضاهای مسکونی، بعد خانوار بزرگتر از منطقه و شهر و تراکم نفر در هر واحد مسکونی دیده می‌شود. از سوی دیگر محله‌ها و ناحیه‌هایی چون پاسداران و تهرانپارس هم در کنار محله‌های پیشین دیده می‌شود که  تعداد زیادی از جمعیت منطقه در آنها ساکن هستند. لذا همین عوامل باعث می شود تا اهمیت وقوع زلزله و به دنبال آن چگونگی پاسخ گویی به پیامد های آن در این منطقه صد چندان شود.

فیاض گفت: بنابراین بحران زلزله به عنوان بخشی از زندگی روزمره در آمده که به خودی خود نتایج نامطلوبی در پی ندارد بلکه آنچه از این پدیده یک فاجعه می‌سازد، عدم پیشگیری از تأثیر آن و عدم آمادگی جهت مقابله با عواقب آن است، لذا بدین منظور این ستاد با همکاری دانشگاه علم و صنعت ایران تمرین دورمیزی با حضور اعضای عمومی و تخصصی ستاد مدیریت بحران این منطقه، معاونین و مسئولین دانشگاه مورد اشاره با رویکرد مقابله با زلزله و پیامدهای آن را برگزار کرد.

گفتنی است ایجاد هماهنگی و وحدت فرماندهی بین مدیران بحران و عوامل اجرایی، اعم از سازمانی و غیر سازمانی و تقویت روح اطاعت پذیری و استفاده از تمهیدات ایمنی و آشنایی با وضعیت موجود از اهداف اجرای این مانور بود.

انتهای پیام /

۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
کد خبر: 48714

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =