گسترش چتر خدماتی شهرداری تهران بر سر معلولان پایتخت + جزییات

مدیرکل سلامت شهرداری تهران جزییات برنامه مدیریت شهری برای جامعه معلولان را تشریح کرد.

حمید صاحب در گفت و گو با خبرنگار شهر با پرداختن به اهمیت خدمات دهی به جامعه معلولان و جانبازان اظهار کرد: اداره کل سلامت با هدف کاستن از مشکلات این قشر در کنار ارایه خدمات حمایتی که از سوی سازمان‌های مرتبط در شهرداری به این افراد ارایه می‌کند، موفق شده است با جلب مشارکت شرکای اجتماعی خود در بنگاه‌های اقتصادی سهم به سزایی در ارایه خدمت به این قشر و فراهم کردن زمینه حضور آنان در جامعه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه آگاه‌سازی جامعه درباره موضوعات و دغدغه‌های افراد دارای معلولیت و تغییر نگاه به موضوع معلولیت از ماموریت‌هایی است که در اداره کل سلامت در سال جاری دنبال شده است، از برنامه‌ریزی برای انجام این تغییر در جامعه با استفاده از ابزارهایی مانند سینما و تلویزیون خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا با مشورت و مشارکت فعالان هنرهفتم، نسبت به تولید انیمیشن‌ها و فیلم‌هایی با موضوع معلولیت اقدام شود. در این راستا ۵ انیمیشن با موضوعات مرتبط با افراد دارای معلولیت و لزوم رعایت حق این افراد طراحی و وارد فرایند ابتدایی تولید می شود.

به گفته صاحب، با توافق انجام شده با مدیران سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران این انیمیشن‌ها پس از تولید در شبکه سلامت سیما و شبکه تهران نمایش داده خواهد شد.

تقویت شورای راهبردی افراد دارای معلولیت رویکرد سال آینده

مدیرکل سلامت شهرداری تهران در ادامه به مهمترین رویکردها و برنامه‌های این اداره کل در سال آینده اشاره کرد و گفت: در سال آینده با هدف فرهنگ‌سازی، ایجاد روحیه مطالبه‌گری از واحدها و سازمان‌های همکار، فرهنگ‌سازی برای رعایت حقوق افراد دارای معلولیت، مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری شهر برای تردد و حضور این گروه جمعیتی، شورای راهبردی تقویت خواهد شد.

صاحب بیان داشت: افراد صاحب نظر در حوزه افراد دارای معلولیت و بخشی از سازمان‌هایی که از نهادهای داخل شهرداری به شمار می‌روند، عضو این شورا هستند. در شورای راهبردی افراد دارای معلولیت راهکارهای مختلفی برای شناسایی مشکلات شهروندان دارای معلولیت و ارائه خدمات به جامعه معلولان پیشنهاد می‌شود تا در تصیم‌گیری‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه بر اهمیت توسعه خدمات شهرداری به افراد دارای معلولیت و بهره‌مندی حداکثری افراد از این خدمات بر ضرورت افزایش عضوگیری در کانون‌های افراد دارای معلولیت در مناطق ۲۲ گانه در سال آینده تاکید کرد و گفت: اداره سلامت در تلاش است تا افراد بیشتری بتوانند از خدمات کانون افراد دارای معلولیت بهره‌مند شوند. برای جلب علاقه‌مندی افراد به عضویت درکانون افراد دارای معلولیت، درسال آینده افزایش کیفیت و کمیت برنامه‌های کانون‌های محلات شهر تهران در دستور کار قرار خواهد گرفت.

تقویت طرح سلامت گشت

مدیرکل سلامت شهرداری تهران افزود: مذاکراتی با ستاد گردشگری شهرداری تهران انجام شده است که بر اساس آن طرح سلامت گشت پیش‌بینی و در قالب آن اردوهای تفریحی برای کودکان دارای معلولیت تدارک و اجرا شده است. اجرای این طرح سال آینده نیز با قوت بیشتری پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 48817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =