ادامه عملیات کاشت درخت در بوستان‌ها، بزرگراه‌ها و معابر فضاهای سبز شهری منطقه

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه چهار از اجرای ادامه عملیات کاشت انواع درخت در بزرگراه‌ها، بوستان‌ها و معابر فضاهای سبز شهری منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از  اداره روابط عمومی شهرداری منطقه چهار، سیدمحمد قاضی میرسعید معاون خدمات شهری و محیط زیست گفت: درختان به عنوان اسکلت اصلی فضاهای سبز شهری از اهمیت و ارزش غیرقابل توصیفی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: در صورتی که درختان در شهرها به صورت صحیح و در مکان مناسب کاشته شوند می توانند موجب افزایش زیبایی بصری منظر، کاهش آلودگی های محیطی، افزایش رطوبت، تثبیت خاک، بهبود کیفیت زیست محیطی و از همه مهمتر کمک به تلطیف فضا شوند.

میرسعید اضافه کرد: در راستای افزایش سرانه فضای سبز و بهبود منظر شهری کاشت انواع درخت از نوع گونه های مختلف و مقاوم در فضاهای سبز شهری همچنان ادامه دارد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست با اشاره به اینکه فضاهای سبز، مجاری تنفسی شهرها محسوب می شوند و کاشت و توسعه فضای سبز شهری در کاهش آلودگی هوا و ارتقاء کیفی و بهبود سیمای بصری و سلامت روانی شهروندان تاثیر بسزایی دارد، افزود: عملیات کاشت حدود ۲۵۰۰ اصله درخت شامل انواع گونه های زبان گنجشک، زیتون تلخ، داغداغان، سرو شیراز و کاج مشهد در بزرگراهها، بوستانها، رفیوژها و معابر شهری منطقه طی هفته گذشته انجام شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توسعه فضای سبز با اجرای عملیات کاشت درخت از اقدامات اصلی و ویژه فضای سبز شهرداری ها بوده که به صورت مستمر در حال انجام است.

انتهای پیام/

۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶
کد خبر: 49487

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =