رونق محافل انس با قرآن در مساجد پهنه مرکزی تهران

معاونت اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۶ تهران به‌منظور رونق هرچه بیشتر فعالیت‌های قرآنی درمحلات چهارده‌گانه محدوده پهنه مرکزی پایتخت، اقدام به برپایی محافل انس با قرآن کریم در مساجد به نیابت از شهید آرمان و با استفاده از ظرفیت قاریان و مجریان نوجوان شهر کرده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶؛ به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۶ تهران؛ قرارگاه فرهنگی_قرآنی شهید آرمان که زیر نظر معاونت امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه فعالیت دارد، بانی اصلی برپایی محافل انس با قرآن کریم در دل محلات و مساجد نواحی شش‌گانه است که در این مدت مخاطبان خود را بین گروه سنی نوجوان و جوان پیداکرده و مورد استقبال خانواده‌ها نیز قرارگرفته است.

مهدی بصیری، معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۶ تهران؛ با بیان اینکه رونق بخشیدن به محافل انس با قرآن کریم درمحلات شهر با میزبانی از نوجوانان و جوانان آثار و برکات فراوانی به همراه دارد، افزود: مساجد شهر از گذشته تا به امروز جایگاه والایی بین مردم داشته‌اند و دارند. در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز به مانند پایگاه‌های مردمی کمک به جبهه و اعزام رزمندگان اسلام به خط مقدم خدمت‌رسانی کردند، همچنین در دوران سازندگی نیز به محل فعالیت‌های جهادی و خودجوش برای عمران و آبادانی مناطق جنگ‌زده و کمک‌رسانی به نقاط محروم کشور تبدیل شده بودند.

بصیری اضافه کرد: مساجد کارکردهای مختلفی دارد و برپایی محافل انس با قرآن با حضورکودکان، نوجوانان و جوانان، علاوه بر تربیت نسلی مسجدی_ قرآنی، جامعه را از گزند هر نوع آسیب دور نگه داشته و بستر مناسبی را برای حضور پر رنگ آنان در امور مسجدی، فعالیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در دل محلات فراهم آورد.

حجت‌الاسلام سیدرضا تفرشی، جانشین و مسئول قرارگاه فرهنگی_قرآنی شهید آرمان منطقه۶ تهران نیز از رونق محافل انس با قرآن کریم درمساجد منتخب این منطقه خبر داد و گفت: اکنون با حمایت معنوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه، اینگونه محافل قرآنی با حضور چشمگیر نوجوانان و جوانان ساکن در پهنه مرکزی تهران برگزار شده و طبق برنامه‌ریزی‌ها در ایام ماه مبارک رمضان که ماه نزول قرآن کریم است به شکل گسترده‌تر در سطح محلات برپا خواهد شد.

تفرشی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های بارز محافل انس با قرآن قرارگاه فرهنگی_ قرآنی شهید آرمان، واگذاری صفر تا صد محافل به نوجوانان است. برای همین از مجریان، قاریان و حافظان نوجوان در برپایی محافل قرآنی کمک گرفته‌ایم تا این قشر با میل و رغبت بیشتری در مساجد حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/

۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
کد خبر: 50556

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =