نصب دوربین روی البسه و خودروهای شرکت شهربان و حریم‌بان به صورت پایلوت

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران از آغاز عملیات اجرایی نصب دوربین البسه و خودرویی شرکت شهربان و حریم‌بان در دو ناحیه واقع در منطقه ۶و۷ خبر داد.

مسعود رنجبریان، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، در مورد مهمترین ماموریت‌های سازمان متبوع خود، اظهار کرد: از ماموریت‌های اصلی ما، بحث صیانت از ساخت و ساز غیر مجاز در شهر تهران و همچنین صیانت از ساخت و ساز در حریم شهر تهران است. همچنین موضوع انضباط شهری و ساماندهی سد معبر از دیگر ماموریت های شرکت حریم‌ بان و شهربان شهرداری تهران است.

وی افزود: ماموریت‌های اصلی ما در این سه شاخه تقریباً با حدود ۲۵۰۰ نفر از نیروهای اجرایی هست که در سطح مناطق ۲۲گانه با حدود ۴۵۰ تا اکیپ خودرویی و ۱۵۰ تا اکیپ موتوری کار صیانت از ساخت و ساز و بحث انضباط شهری را در مناطق ۲۲ گانه را انجام می‌دهند.

مسعود رنجبریان با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم شهر بحث سد معبر و بساط گستری است، گفت:  معمولاً در شب عید بحث بساطی‌ها و سد معبر بیشتر می‌شود.  برخی از افراد از شهرهای مختلف و همجوار تهران یا از شهرهای مختلف به تهران می آیند و بعضا به دستفروشی مشغول می‌شوند. یکی از موضوعات مهمی که شرکت ما با همکاری مناطق ۲۲گانه و شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در حال اجرا قرار دارد، بحث ساماندهی کلنی‌های سد معبری و بساط گستری است‌.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران تصریح کرد: در خیابان ولیعصر و اختصاصاً چهارراه ولیعصر از قدیم بحث دستفروشی وجود داشته است و شهروندان بسیار زیادی آنجا تردد می‌کنند. کار خوبی توسط شهرداری منطقه ۱۱ و منطقه ۶ در ضلع شمالی و ضلع جنوبی چهارراه ولی عصر انجام شده که دو فضا در خیابان ولیعصر را به موضوع ساماندهی موضوع دستفروشی اختصاص داده اند. شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران هم این فضا را آماده و  غرفه بندی کرده است‌. انشالله بحث سامان‌دهی مربوط به این محور خاص را با توجه به مجوزهایی که اخذ می‌کنیم، اجرایی خواهیم کرد.

مسعود رنجبریان ادامه داد: اجرای طرح  نصب دوربین بر روی لباس نیروهای شرکت حریم بان و شهربان و همچنین دوربین های خودرویی از ابتدای سال مطرح شد و قرار شد از نیمه دوم سال اجرای آزمایشی این طرح آغاز شود، اما به هر حال با توجه به این‌ اقدام، یک کار امنیتی است، درخواست هایی داشتیم که بتوانیم مجوز و تأییدات لازم را اخذ کنیم و خوشبختانه  مصوبه شاک گرفته شد. تقریباً در دو ماه گذشته کارهای مربوط به دستورالعمل استفاده از این دوربین‌ها و بحث دیتای فیلم ها و مسائل دیگر انجام شد. در  آخرین جلسه ای که با دوستان دستگاه نظارتی جلسه داشتیم،  موافقت کردند که  از  اول اسفند بحث طرح آزمایشی‌ که دوماه است، آغاز شود.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران خاطرنشان کرد: این طرح آزمایشی به صورت پایلوت در منطقه ۶ و ۷ و در دو ناحیه از اول اسفند آغاز شده است. در این دو ناحیه‌، دو اکیپ به  دوربین خودرویی و دوربین البسه مجهز شده اند. طرح آزمایشی حدود دو ماه باید اجرا شود تا همه ابعاد و مشکلات آن مشخص شود تا طرح اجرایی برای ۴۵۰ اکیپ خودرویی در سطح شهر تهران هم اجرایی شود.

انتهای پیام/

۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 50752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =