برای تامین تجهیزات مترو اعتبار غیرنقد دریافت کردیم و تبدیل آن به منابع نقد زمان‌بر است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تخصیص منابع به مترو در این دوره صورت گرفته و با کمک ویژه شورا تأمین منابع انجام شده است. ما برای حوزه تجهیزات ثابت و متحرک، اعتبار غیرنقد دریافت کردیم و تبدیل آن به منابع نقد زمان بر است.

به گزارش خبرنگار شهر، محسن هرمزی در دویست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دو گزارش در مورد اتفاقات مترو آماده شده است، اظهار کرد: در حوزه پله برقی و تجهیزات ثابت و متحرک، گزارشات آماده شده است. اورهال ۲۹ رام قطار AC و DC در دستور کار ما بود که ۱۶ رام قطار AC اورهال شده است.

وی افزود: در حوزه قطارهای DV تجهیزات عمدتا اروپایی است که تأمین آن شرایط را برای ما سخت می کند. ثبت سفارش صورت گرفته و اگر نیاز باشد اسناد و مدارک آن به اعضا ارائه خواهد شد.

هرمزی با بیان اینکه ما با عقب ماندگی در مترو رو به رو بودیم، یادآور شد: ما در ابتدای دوره با انبارهای خالی رو به رو بودیم. در چهار سال قبل از این دوره هیچ اتفاقی از لحاظ تأمین قطعات یدکی صورت نگرفته و حتی یک قطار نیز اورهال نشده بود. عدم مدیریت صحیح و تخصیص منابع در دوره ای صورت گرفته بود که قطعاً اثرات خود را نشان می دهد.

۱۶۸ قطار سرویس و ۲۸ دستگاه اورهال

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه باید ۶ کشور طی شود تا بتوان قطعات را وارد کرد، گفت: هزار و ۲۳۸ پله برقی در مترو داریم و تا قبل از این دوره، هیچ پله ای اورهال نشده بود و آمار آن مشخص است. از سال قبل تا کنون ۱۶۸ قطار سرویس و ۲۸ دستگاه اورهال کامل شده است.

اورهال ۲۵ رام قطار در سال آینده

وی با بیان اینکه بیش از چهار هزار میلیارد تومان تخصیص منابع برای تأمین قطعات پیش بینی شده بود که بیش از دو هزار میلیارد تومان قرارداد منعقد شده است، تصریح کرد: عقب ماندگی ها در قطارهای DV در بهار سال آینده جبران خواهد شد. در مجموع اورهال ۲۵ رام قطار در سال آینده در دستور کار قرار گرفته است.

هرمزی همچنین تصریح کرد: با همکاری دولت، ما بزرگترین قرارداد تاریخ مترو را منعقد کردیم و واگن ها در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه بخشی از خرابی ها به دلیل نقص سیستم و بخشی از آن به دلیل خطای انسانی است، گفت: در یک ماه اخیر سیستم مترو با خستگی مفرط و فشار زیادی رو به رو بود و راهبران از خودگذشتگی کردند. راهبران ما همگی پای کار هستند و دقت لازم را دارند.

هرمزی با تأکید بر اینکه قطار روی سوزن در حال باز شدن حرکت کرده و از ریل خارج شده است، یادآور شد: برخی از این اتفاقات به مسائل فنی بازمی گردد و برخی خیر. اما در مجموع موارد در حال کنترل است.

وی ادامه داد: مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو روز گذشته در محل کار خود حضور داشت و امروز نیز در محل کار حضور دارد اما دچار سرماخوردگی شده است. بنده در سفر به چین به علت بیماری هم در چین و هم در تهران در بیمارستان بستری بودم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ما موارد مطرح شده را با مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو بررسی کردیم، یادآور شد: تخصیص منابع در این دوره صورت گرفته و با کمک ویژه شورا تأمین منابع انجام شده است. ما برای حوزه تجهیزات ثابت و متحرک، اعتبار غیرنقد دریافت کردیم و تبدیل آن به منابع نقد زمان بر است.

انتهای پیام/

۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 51332

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =