هیئت امنای محلات کاملا مردمی است/ ابلاغ دو دستورالعمل نظام‌نامه مدیریت محلات؛ به زودی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هشت دستورالعمل برای هیئت امنا پیش‌بینی شده که دو دستورالعمل نظام‌نامه مدیریت محلات به زودی ابلاغ خواهد شد، گفت: امیدواریم به زودی شاهد تشکیل جلسات رسمی هیئت امنای ۳۵۲ محله پایتخت باشیم.

به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی در همایش آغاز به کار معتمدین شورای شهر در ترکیب هیئت امنای محلات شهر تهران که امروز- چهارشنبه ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۲- برگزار شد، با بیان اینکه به اتفاق آراء در ستاد مشارکت محلات اعلام کردیم که شورایاران در هیئت امنا حضور داشته باشند، اظهار کرد: علت این بود که شورایاران هم سابقه اجرایی دارند و هم حداقل و حداکثر آراء را به عنوان شورایاران سابق دریافت کردند.

وی افزود: اولویت اول انتخاب از بین شورایاران سابق بود و قرار بر این شد که اگر این افراد نبودند، از افراد مورد تایید شورای شهر انتخاب شود. در نهایت فراخوان‌ منتشر شد که با استقبال همراه بود البته هنوز اطلاعات تکمیل نشده است.

امانی با بیان اینکه هفت نفر در هر محله معتمد منتخب شورا هستند، یادآور شد: همه اعضا حق رای دارند و می‌توانند کاندیدای ریاست هیئت امنا شوند. برای دریافت این حق رای، رئیس شورا پیگیری‌های لازم را در هیئت تطبیق فرمانداری انجام داد.

وی با اعلام اینکه احکام تقریباً آماده شده و به نمایندگی از هر منطقه یک نفر حکم را دریافت خواهد کرد، گفت: پس از ایام تعطیلات منطقه به منطقه حضور خواهیم یافت و از شورایاران سابق تقدیر و احکام جدید را تقدیم خواهیم کرد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه علت دریافت مهر و سربرگ شورایاران سابق پایان دوره و ابطال آن بود، یادآور شد: ۹۵ درصد از افراد مهر و سربرگ را بازگرداندند و تقاضای ما این است که پنج درصد باقی مانده نیز همکاری لازم را داشته باشند؛ چرا که در قالب جدید نیاز به این مکاتبات نیست.

امانی با اشاره به اینکه منعی وجود ندارد که نیروی انتظامی و یا بسیج در جلسات حضور داشته باشند، تاکید کرد: داوطلبی که منتخب شده و از شورای شهر حکم دریافت کرده نمی‌تواند از شهرداری حکم دریافت کند و اگر چنین باشد، خلاف قانون است و باید از یک جایگاه استعفا دهد.

وی افزود: تا کنون ۳۰ جلسه با معتمدین برگزار شد و پیشرفت کار بیش از ۹۰ درصد است؛ احکام به زودی امضا خواهد شد و پس از تعطیلات با اعطای احکام، هیئت امنای مدیریت محلات آغاز به کار خواهند کرد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه هشت دستورالعمل برای هیئت امنا پیش‌بینی شده که دو دستورالعمل نظام‌نامه مدیریت محلات به زودی ابلاغ خواهد شد، گفت: امیدواریم به زودی شاهد تشکیل جلسات رسمی هیئت امنای ۳۵۲ محله پایتخت باشیم.

امانی با تاکید بر اینکه شهرداری تنها یک نماینده در هیئت امنای محلات دارد، گفت: این هیئت کاملا مردمی است و از هر بخش نماینده‌ای در آن حضور دارد.

انتهای پیام/

۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
کد خبر: 51493

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =