پیش‌بینی ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه حریم پایتخت در سال ۱۴۰۳

رئیس شورای اسلامی شهرستان تهران از افزایش بودجه حریم پایتخت در دو سال اخیر، گفت: در سال آینده ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه برای حریم تهران در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار شهر، احمد صادقی در بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهرستان تهران با بیان اینکه در اصل هفتم قانون اساسی به شوراها اشاره شده است، اظهار کرد: هرجا  نهاد شورا و حاکمیت کنار هم بودند اتفاق خوبی رقم خورده و هرجا بین نهاد شوراها و نهاد حاکمیتی مشکل ایجاد شده، خدمات بی‌کیفیت و کمرنگ شده است. هیچ‌گاه به اندازه همکاری دوره ششم شورا و دوره سیزدهم دولت، همکاری بین حاکمیت و شوراها را شاهد نبودیم.

وی با بیان اینکه نظام مسائل شوراها باید در بودجه کشور لحاظ شود که در این راستا در ابتدای دوره ششم جلساتی برگزار و نظام مسائل مشخص شد، خاطرنشان کرد: این همکاری بین شهرداری تهران و دولت نشان‌دهنده اراده جدی برای رفع مشکلات است. هم‌افزایی و هماهنگی را در شهرستان تهران شاهد هستیم.

صادقی همچنین تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات بررسی نظام مسائل شهرستان تهران بود و خوشبختانه در برنامه‌های مختلف دو سال اخیر در دستور کار نهادهای حاکمیتی و دهیاری‌ها و بخشداری‌ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ بودجه حریم ۲۴ میلیارد تومان بود و در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۳ رقم ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه حریم پیش‌بینی شده است. امروز شاهد این هستیم که در مناطق مختلف هزینه کرد صفر بوده و باید گزارشی در اختیار ما قرار می گرفت تا بدانیم منابع به درستی هزینه شده است یا خیر؟

رئیس شورای اسلامی شهرستان تهران با تأکید بر اینکه باید در جلسه‌ای با حضور اداره کل حریم و فرمانداری سهم مناطق مشخص شود، گفت: باید سایه سنگین موضوع حریم با این اقدام جبران شود؛ از روشنایی معابر تا آسفالت باید در این راستا مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/

۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
کد خبر: 51699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =