هشدار نارنجی هواشناسی برای تهران/پیش‌بینی رگبار باران و وزش باد شدید

رییس مرکز عملیات اضطراری (EOC ) سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نسبت به بارش باران و رگبار و رعد و برق همچنین وزش باد شدید تا خیلی شدید در تهران هشدار داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، پدرام قودجانی، رییس مرکز عملیات اضطراری (EOC ) شهر تهران گفت:  پیرو هشدار شماره ۲۷ سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان تهران به تاریخ چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۷ به  استحضار شهروندان محترم می رساند به تدریج از روز دوشنبه به تاریخ ١۴٠٢/۱۲/۲۸ تا روز چهارشنبه ۰۱ فروردین ماه ۱۴۰۳در تمامی مناطق استان تهران به ویژه نیمه شمالی و غربی فعالیت سامانه بارشی آغاز و در روز سه شنبه شاهد اوج بارش ها خواهیم بود.

وی افزود: این سامانه در ارتفاعات همراه با بارش برف و مه و در مناطق مستعد با بارش تگرگ همراه خواهد بود.

همچنین در روز های چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری سامانه دیگری موجب وزش باد شدید در استان تهران به ویژه در نیمه جنوبی و غربی تهران خواهد شد؛ لذا در این رابطه ضمن اطلاع رسانی این مهم به دستگاه های ذیربط، هماهنگی لازم جهت احراز آمادگی سازمان های عضو ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران و مناطق ٢٢ گانه صورت گرفته و هماهنگی لازم جهت استقرار تجهیزات، امکانات، ماشین آلات و... در نقاط حساس صورت گرفته است.

شایان ذکر است بابهره گیری از سامانه های در اختیار و تعامل با اداره کل هواشناسی استان تهران فعالیت های این سیستم بارشی بادقت و بصورت ۲۴ ساعته در مرکز عملیات اضطراری (EOC) شهر تهران رصد خواهد شد.

قودجانی گفت: ضمناً برابر آخرین خروجی سامانه در تعدادی از رود دره های اصلی از جمله فرحزاد، حصارک و تجریش احتمال افزایش دبی بیش از حد نرمال وجود دارد که به منظور کاهش خسارات احتمالی ناشی از مخاطرات جوی مراتب به مراکز و سازمان های ذیربط، نمایندگان دستگاه های امدادی مستقر در EOC پایتخت و عوامل ذیربط شهرداری تهران اطلاع رسانی و بصورت یکپارچه اقدامات اجرایی مورد نیاز پیگیری می شود.

رییس مرکز عملیات اضطراری (EOC ) سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با ارائه توصیه هایی به شهروندان گفت: از شهروندان محترم نیز درخواست می‌شود. در طول زمان هشدار از گذر از بستر مسیل ها و رودخانه ها و توقف در حاشیه آبروها، مسیل ها و ... و همچنین مجاورت درختان کهنسال و سازه های نیمه کاره و غیرثابت، صعود به ارتفاعات، تردد و سفر های غیر ضروری خصوصا در جاده های کوهستانی و... خودداری و در صورت لزوم از تجهیزات و وسایل مناسب زمستانی استفاده نمایند.

انتهای پیام/

۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
کد خبر: 51701

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =