زاکانی در جمع خانواده‌های شهدا: ریشه‌های معنویت مردم در منطقه ۱۸ تاریخی است

صبح امروز -یکم فروردین ماه ۱۴۰۳- مراسم گرامیداشت آغاز سال نو با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و جمعی از خانواده‌های شاهد و ایثارگر در مسجد جامع امیرالمومنین(ع) منطقه یافت‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی در مراسم گرامیداشت سال نو در مسجد امیرالمومنین (ع) یافت‌آباد با اشاره به نقش ایثارگری شهیدان در اعتلای کشور و نظام اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران، منتی است که خدا بر گردن ما نهاده‌ است. بر ما لازم است تا در برابر این منت از دستاوردهای انقلاب حفاظت کرده و آن را اعتلا ببخشیم و این امانت را تحویل آیندگان بدهیم.

شهردار تهران افزود: شهادت سعادتی نیست که به هر کسی بدهند. به تعبیر حاج قاسم سلیمانی تا فردی شهیدانه زندگی نکند، شهید نخواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ذکر خاطره‌ای از آیت‌الله خوشوقت پرداخت و گفت: آیت الله خوشوقت در رابطه با شهید می‌گفتند: " ریخته شدن خون شهیدان بر زمین باعث می‌شود خدا تمامی گناه آنان را بیامرزد و به جای آن هر آنچه که یک فرد اعمال حسنه می‌توانست انجام دهد در کارنامه عمل شهید قید می‌شود. "

زاکانی در پایان با اشاره به ریشه‌های معنوی و اصالت مردم منطقه یافت‌آباد گفت: حضور در میان خانواده‌های شهدا توفیقی برای ما و سایر مسئولین است. مطلع شدم پیش از این در مراسم‌های مختلف مسجد امیرالمومنین(ع) بزرگانی چون شهید بهشتی، آیت‌الله سید احمد خوانساری، آیت‌الله فلسفی و… حضور داشته‌اند؛ حضور این بزرگان نشان‌دهنده ریشه‌های معنوی مردم این منطقه است.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم با حضور شهردار تهران و تنی چند از امنا و مدیران شهری منطقه ۱۸ از خانواده شهدای یافت‌آباد تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام /

۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 51785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =