معتادان بهبود یافته در شهرداری تهران مشغول می‌شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص ساماندهی معتادان متجاهر در سطح شهر گفت: مدیرعامل سازمان پسماند بنا دارد از توانمندی‌های این افراد در جایگاه شغلی پاکبان با حقوق کافی بهره‌مند شود تا علاوه بر کسب جایگاه اجتماعی، نسبت به خود احساس ارزشمندی کسب کنند.

به گزارش شهر، تشکیل قرارگاه اجتماعی توسط شهرداری تهران با هدف مدیریت و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر کمک کرده است تا پایتخت‌نشینان کمتر شاهد فوت کارتن‌خواب‌های رها شده در کنار خیابان‌ها باشند. طبق تصمیماتی که در جلسات مختلف قرارگاه اجتماعی گرفته می‌شود، دستگاه‌های مختلف و متولی در حوزه آسیب‌های اجتماعی یک دست و یکپارچه شدند تا بتوانند از پیشرفت آسیب‌ها در شهر جلوگیری کنند.

حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا درباره وظایف اجتماعی این دانشگاه در خصوص مسائل مربوط به پیشگیری و درمان اظهار داشت: پیش از این دوره مدیریت شهری در سطح شهر با معتادان متجاهر دارای زخم باز و بیماری مواجه بودیم که به سبب شرایط حاد و عدم رسیدگی در خیابان فوت می‌کردند، اما به همت شهرداری تهران به منظور ساماندهی آسیب‌های اجتماعی قرارگاه اجتماعی تشکیل شد.وی با تاکید بر اینکه در قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران تمامی نهادها و سازمان‌هایی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی نقش دارند گرد آمده‌اند ادامه داد: شهرداری تهران در این قرارگاه مسئولیت برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای مصوباتی را که در این قرارگاه مطرح می‌شود را به عهده دارد. تاکنون نیز شاهد اقدامات موثری در این راستا بودیم.

به گفته قناعتی بخش اعظمی از معتادان متجاهر از سطح شهر جمع‌آوری شده و در یاورشهرها که به همت شهرداری به منظور اسکان این افراد در نظر گرفته شده است پس از غربالگری و رعایت سلسله مراتب پذیرش مستقر شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص نحوه فعالیت و همکاری این مجموعه با قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران عنوان کرد: مباحث مربوط به کمپ ماده 16، متادون درمانی در شرایط بازپروری و همچنین کمک به درمان آن‌ها در طول مدت بهبودی و .... از جمله اقداماتی است که از سوی این نهاد انجام می‌شود.

قناعتی در مورد وضعیت معتادان متجاهر پذیرفته شده یادآور شد: اغلب معتادان متجاهر دارای بیماری ریوی، عفونت استخوان و تورم رگ‌ها هستند و به دلیل سوء تغذیه و تزریقات مکرری که دارند دچار ضعف جسمی و انواع بیماری‌های واگیرداری مانند ایدز و هپاتیت و .... نیز هستند که به تمامی آن‌ها به صورت رایگان خدمات درمانی ارائه می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در راستای بستری سازی برای به کارگیری معتادان متجاهر پس از بهبودی عنوان کرد: مدیرعامل سازمان پسماند بنا دارد از توانمندی‌های این افراد در جایگاه شغلی پاکبان با حقوق کافی بهره‌مند شود تا علاوه بر کسب جایگاه اجتماعی، نسبت به خود احساس ارزشمندی کسب کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به همکاری مردم و شهروندان با شهرداری تهران در ساماندهی کودکان کار و معتادان متجاهر تاکید و خاطرنشان کرد: کمک‌هایی که از سوی مردم  به صورت نقد و غیرنقد به این افراد صورت می‌گیرد نه تنها برایشان منفعتی ندارد بلکه زمینه را برای رشد و فعالیت آن‌ها در جامعه فراهم می‌کند.

منبع: برنا

انتهای پیام/

۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 51803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =