تشریح اقدامات انجام شده برای ایمنی نمایشگاه قرآن کریم

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اقدامات انجام شده برای ایمنی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را تشریح کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، دکتر علی نصیری درباره اقدامات مدیریت بحران شهر تهران در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اظهارکرد: با شروع سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ستاد مدیریت بحران با حضور جمعی از سازمان‌ها و نهادهای حوزه مدیریت شهری، ایمنی و امدادی در محل شبستان مصلای تهران تشکیل شده است.

دکتر نصیری افزود: در طول برگزاری این نمایشگاه ، ضمن بررسی‌های مستمر به منظور پیشگیری از بروز حوادث احتمالی، برگزاری جلسات هماهنگی با سازمان‌های خدمات‌رسان برای افزایش آمادگی در مراسم‌ها و رویدادهای با تجمعات انبوه نیز در دستور کار ستاد مدیریت بحران قرار دارد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تصریح کرد: تشکیل ستاد مدیریت بحران در ایمنی هر چه بیشتر نمایشگاه‌ها و افزایش ضریب ایمنی بازدیدکنندگان، غرفه داران و کارکنان، پیشگیری از حوادث احتمالی و به حداقل رساندن خسارات جانی و مالی، ایجاد آمادگی و هماهنگی میان سازمان‌های امدادی، انتظامی و فراهم ساختن ظرفیت‌های آمادگی در برابر حوادث احتمالی و کاهش خطر سوانح، نقش مهمی ایفا می‌کند.

دکتر نصیری اظهار کرد: از جمله اقدامات این ستاد بررسی و رعایت استانداردهای فنی سازه، سیم‌کشی‌های برق و تاسیسات سالن‌ها و ارائه دستورالعمل‌های مربوطه به ستاد اجرایی، برنامه‌ریزی و برگزاری جلسه مشترک با نمایندگان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، اورژانس، هلال احمر، پلیس فاتب، دانشگاه علوم پزشکی (بهداشت شمال) و عوامل اجرایی نمایشگاه بشمار می رود.

وی افزود: بررسی موضوعات مختلف از جمله: بررسی ایمنی، نواقص و عدم انطباق‌ها، بررسی موارد بهداشتی، بررسی موارد انتظامی و امنیتی در این نمایشگاه به خوبی و به نحو احسن انجام شد. نتیجه آن نیز برگزاری نمایشگاه قرآن در ایمنی و امنیت کامل می‌باشد.

دکتر نصیری تصریح کرد: ستاد مدیریت بحران ویژه این نمایشگاه با حضور نمایندگان سازمان‌های امدادی، انتظامی و خدمات رسان از جمله سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران؛ سازمان اورژانس استان تهران؛ جمعیت هلال احمر استان تهران؛ پلیس فاتب؛ بهداشت محیط شمال تهران؛ واحد HSE منطقه ۷ شهرداری؛ کمیته اجرایی و رفاهی نمایشگاه قرآن کریم و با محوریت ستاد مدیریت بحران و پدافند غیر عامل منطقه ۷ تشکیل شده است.

انتهای پیام/

۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰
کد خبر: 52093

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =