توافق شهرداری منطقه ۱۱ با بنیاد رودکی برای احداث پارکینگ

شهردار منطقه ۱۱ در جلسه با مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی از توافقات این منطقه با این بنیاد برای برنامه‌ریزی و احداث پارکینگی با ظرفیت یکهزار خودرو خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، صبح امروز، دوشنبه، ۲۰ فروردین، برابر با سالروز شهادت شهید آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی، جلسه‌ای با موضوع افزایش تعاملات بین بنیاد فرهنگی هنری رودی و شهرداری منطقه با حضور سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه، محمد الهیاری فومنی، مدیرعامل بنیاد، سیدامیرعباس ستایشگر، معاون آفرینش‌ها و تنی چند از دیگر مدیران ارشد آن در دفتر شهردار منطقه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، کاهش بار ترافیکی در پهنه فرهنگ و هنر بنیاد رودکی و تسهیل دسترسی به تالار وحدت با کمک پلیس راهور و عوامل معاونت حمل‌ونقل و ترافیک منطقه از مهم‌ترین موضوعات طرح‌شده در این جلسه بود که طی آن مقرر شد پس از اخذ نظر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بررسی موضوع در شورای ترافیک به قید فوریت همچنین درنظرگرفتن پیوست‌های اجتماعی، پارکینگی با ظرفیت هزار خودرو در این پهنه احداث شود که زمین این پارکینگ را بنیاد رودکی در اختیار شهرداری قرار خواهد داد.

در ادامه موسوی، شهردار منطقه با تأکید بر ضرورت افزایش همکاری‌ها برای بسط و گسترش هنر انقلاب اسلامی گفت: نیازسنجی و فعال‌سازی برنامه‌های مردمی با مشارکت بنیاد رودکی و شهرداری منطقه به خلق و تولید محتوای همسو با این موضوع کمک می‌کند که برای رسیدن به این هدف، برنامه‌ریزی‌های تازه‌ای خواهیم داشت.

اجرای طرح خیابان هنر از جمله پیشنهادهای طرح‌شده در این جلسه بود که مقرر شد طرح‌های پیشنهادی با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برای شکل‌گیری این خیابان برنامه‌ریزی شود و به اجرا درآید.

پهنه فرهنگی رودکی واقع در خیابان استاد شهریار منطقه ۱۱ از شمال به خیابان انقلاب، از جنوب به خیابان نوفل لوشاتو، از شرق به خیابان حافظ و از غرب به خیابان ولیعصر منتهی می‌شود که در آن ۳۸ ساختمان تاریخی و ارزشمند شناسایی شده و شاخص‌ترین و اثرگذارترین آنها بنای تئاتر و تالار وحدت است.

احیای این پهنه در سال ۱۳۹۹ به عنوان بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی شهر تهران در مرکز پایتخت، با مدیریت سازمان زیباسازی شهر تهران و همکاری شهرداری منطقه ۱۱، شرکت توسعه فضاهای فرهنگی و دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی به عنوان یک پهنه فرهنگی هنری در تهران راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/

۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر: 52487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =