بهای خدمات ورود خودرو (ماشین آلات) به پایانه‌های میادین میوه و تره‌بار تعیین شد

همزمان با دویست و بیست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران مصوبه بهای خدمات ورود خودرو (ماشین آلات) به پایانه‌های میادین و بازارهای میوه و تره‌بار با حداکثر آراء موافق تصویب شد.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و ششمین جلسه شورا در جریان بررسی اصلاحیه مصوبه بهای خدمات ورود خودرو (ماشین آلات) به پایانه های میادین و بازارهای میوه و تره‌بار با بیان اینکه هیچ مبلغی از انواع خودروهای سواری در سال ۱۴۰۳ اخذ نخواهد شد، اظهار کرد: برای خودروهای سنگین و ترانزیت، بیش از ۲۲ تن، ۱۰ تا ۲۲ تن، ۶.۵ تا ۱۰ تن، کامیونت و خاور و وسایل نقلیه مشابه ۴ تا ۶.۵ تن، نیسان و سایر وسایل نقلیه از ۲.۵ تا ۴ تن و وانت بار و سایر وسایل نقلیه تا ۲.۵ تن ارقامی برای توقف تا ۲۴ ساعت، ۲۴ تا ۷۲ ساعت و بیش از ۷۲ ساعت پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه ما باید نسبت به سال گذشته افزایش منطقی نرخ را اعمال کنیم، خاطرنشان کرد: در هیچ سالی از خودروهای سواری مبلغی برای پارک در میدان مرکزی و میادین میوه و تره بار اخذ نمی شود.

مهدی بختیاری زاده مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران نیز با بیان اینکه مسئله اساسی در میدان مرکزی این است که روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ هزار نفر در آن تردد دارند، گفت: مسئله ما خودروهای باربری هستند که به میدان مراجعه می کنند تا بار خود را تخلیه کنند و فروشندگان سطح شهر نیز در این محل خرید انجام می دهند. این فرایند چند ساعت زمان می برد و ما یک زمان منطقی برای آن در نظر گرفته ایم.

وی افزود: میدان مرکزی فضای امنی برای پارک خودروهاست و با توجه به هزینه سنگین پارک خودروهای سنگین در پارکینگ های سطح شهر، خودروهای سنگین در میدان مرکزی پارک می کنند و این موضوع مشکل ساز است و فضای سبز از بین می رود و سالانه هزینه های زیادی برای نظافت معابر، روسازی آسفالت و حفظ فضای سبز صرف می شود.

بختیاری زاده با بیان اینکه بیش از ۲۴ ساعت منطقی برای پارک خودروهای سنگین نیست، یادآور شد: در مواردی حتی خودروهای سنگین از ۷۲ ساعت تا یک هفته در این فضا پارک می شوند و با توجه به اینکه ما به دنبال بازدارندگی از توقف بی جا هستیم عدد بالایی را برای توقف بیش از ۷۲ ساعت پیش بینی کردیم. در کمیسیون خدمات شهری و برنامه بودجه عدد ۱۲ هزار تومان برای توقف در پارکینگ ها بیش از ۷۲ ساعت به ازای هر ساعت پیش بینی شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه میزان افزایش نرخ پارکینگ باید منطقی باشد، خاطرنشان کرد: خودروهای سواری که در میدان مرکزی پارک می شوند، معمولاً به مالکین غرفه ها تعلق دارد و در سالهای اخیر همواره نرخ پارک خودروهای سواری صفر بوده است.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۵۰۰ غرفه دار و بار فروش در میدان مرکزی حضور دارند، تصریح کرد: نرخ پارک تریلی ها و وانت بارها دریافت می شود اما معمولاً بارفروشان با خودروی سواری در این میدان فعالیت نمی کنند. در مجموع فضایی مجزا برای پارک خودروهای سواری هیچگاه وجود نداشته و پارکینگ برای خودروهای سنگین و وانت بارها بوده است.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا هم با تأکید بر اینکه باید از دوگانگی و چندگانگی ها در شورا جلوگیری شود، اظهار کرد: باید به مصوبه قبلی نرخ گذاری پارکینگ ها بازگردیم. پیشنهاد بنده این است نرخ پارک خودروهای سواری در میدان مرکزی میوه و تره بار نباید صفر باشد و صفر بودن آن معنایی ندارد. قاعده گذاری های بی منطق شأن شورا را پایین می آورد.

گفتنی است در ادامه جلسه مصوبه بهای خدمات ورود خودرو (ماشین آلات) به پایانه های میادین و بازار های میوه و تره‌بار با حداکثر آراء موافق اعضای شورا به تصویب رسید.

انتهای پیام/

۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 52543

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =