شهرداری در فیش‌های عوارض تفکیک قائل شود

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: سازمان تأمین اجتماعی به راحتی با مصوبه مجلس ۲۵ درصد از عوارض صدور پروانه را دریافت می کند و صدای کسی درنمی‌آید.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اقدام ما دفاعی مشروع بود، اظهار کرد: این اقدام نظامی صرفا اهداف نظامی را مورد هدف قرار دارد و این بسیار مهم است. اسرائیل در مدت اخیر زیرساخت ها، بیمارستان ها و تأسیسات را مورد حمله قرار داده است.

وی افزود: این اقدام سیلی محکمی بود که دشمن از خواب بیدار شود و این جنگ نابرابر با ملت مظلوم فلسطین به پایان برسد. پس از ۷۰ سال این اولین بار بود که یک گوشمالی برای رژیم غاصب از سوی امت اسلام صورت گرفت.

آقامیری با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در ۲۲ شهریورماه سال قبل مصوبه ای در مورد بیمه تأمین اجتماعی دارد، یادآور شد: درصدی روی عوارض پروانه ها از سال ۱۳۷۸ گرفته می شد که از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد رسیده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ۲۵ درصد از عوارض صدور پروانه به عنوان حق بیمه تأمین اجتماعی دریافت می شود که تضییع حقوقی از مردم صورت می گیرد و شهرداری در این شرایط مقصر شناخته می شود.

آقامیری با بیان اینکه نمونه واقعی این موضوع وجود دارد، یادآور شد: در منطقه یک ۲۶ میلیارد تومان عوارض کارشناس فنی برای ۱۷۰ متر اضافه بنا صادر شده که ۶.۵ میلیارد تومان برای بیمه تأمین اجتماعی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: تقاضای ما این است که شهرداری تهران در صدور فیش ها تفکیک قائل شود تا به حقوق مردم ظلم نشود. بیمه تأمین اجتماعی این موضوع را از سر خود باز نمی کند و هیچ خدمتی به ازای آن ارائه نمی دهد.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی به راحتی با مصوبه مجلس ۲۵ درصد از عوارض صدور پروانه را دریافت می کند و صدای کسی در نمی آید، یادآور شد: این سهم به عنوان حق کارگر دریافت می شود. چیزی بنا شده که پولی از کارفرما گرفته می شود و هیچ خدمتی به کارگر ارائه نمی شود. به نظر می رسد این پول غیرقانونی است. روی صحبت ما با شهرداری است که حتما روی فیش ها تفکیک ها را قائل شود تا تأمین اجتماعی تنها از محل صدور پروانه مبالغ را دریافت کند.

علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز ضمن تبریک به مناسبت دفاع مشروع ایران، اظهار کرد: این رفتار شرافتمندانه و جوانمردانه جای تقدیر دارد. هیچ یک از اهداف این دفاع، بیمارستان یا تاسیسات نبوده است؛ درحالی که اسرائیل در بیش از ۱۹۰ روز حمله خود به مراکز درمانی و مراکز تجمع و مجتمع های مسکونی حمله کرده است.

انتهای پیام/

۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 52706

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =