اقدامات اجرایی طرح سامان‌دهی آسیب‌های اجتماعی بررسی شد

جلسه بررسی اقدامات اجرایی طرح سامان‌دهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۵ برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از اداره روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، معاونت هماهنگی امور مناطق به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵ سید محمد فیاض مدیرکل ‌هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران با همراهی عبدالمجید رحمانی رییس مرکز رصد و پایش آسیب های اجتماعی با حضور در منطقه ۵ به بررسی اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی در منطقه پرداخت.

مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران نیز طی سخنانی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی خلاقانه از زحمات همکاران به شهروندان اظهار داشت : توجه به ظرفیت های درون منطقه ای در نواحی و سرای محلات برای آگاه سازی شهروندان از مواردمورد انتظار در اجرای این طرح است.

فیاض ادامه داد: با متخلفینی که در خصوص اجرای طرح همکاری نکرده و کارشکنی می کنند از طریق ضابطین قضایی یگان حفاظت شهرداری برخورد قانونی خواهد شد و درمورد خودروها و مراکز جمع آوری و نگهداشت غیرمجاز زباله و پسماند پیگیری های قانونی انجام خواهد شد و در صورت اثبات همکاری پیمانکاران با زباله گردها، برخورد قانونی انجام می پذیرد.

در ادامه عبدالمجید رحمانی رییس مرکز رصد و پایش آسیب های اجتماعی کلانشهر تهران نیز ضمن تشریح جایگاه این مرکز و ماموریت های آن خبر از موافقت صورت گرفته توسط دستگاه های مسئول با پیگیری شهردار تهران جهت نگهداری معتادین متجاهر در مراکز وابسته بیش از شش ماه داد و گفت: این افراد پس از ترک اعتیاد با ارایه خدمات آموزشی به جریان اشتغال اضافه شده و تحت نظارت مستمر خواهند بود.

وی افزود: با پدیده تکدی گری سازمان یافته طی هماهنگی مقام قضایی به زودی برخورد قاطعی صورت می گیرد. رحمانی ادامه داد : در موضوع کودکان کار و خیابان، اخلاق، مهربانی در کنار قاطعیت مدنظر است و باید از طریق مراکز غربالگری، کودکان مورد نظر به بهزیستی تحویل داده شده تا تحت پوشش حمایت یک سازمان تخصصی قرار گیرند.

داوود گودرزی «شهردار منطقه ۵ » با اشاره به اهمیت مدیریت، ساماندهی و برخورد قاطع در مقوله ساماندهی اجتماعی و پسماند گفت : باید با داشتن روحیه جمعی و با رویکرد تشویقی موضوع پسماند بین شهرداری و شهروندان مطرح و از همه ظرفیت ها بهره برداری کرد.

شهردار منطقه ۵ اظهار داشت: با توجه به وجود مجموعه های تجاری و اداری گسترده در منطقه ۵ می بایست در قالب انعقاد تفاهم نامه های همکاری در حوزه پسماند اقدامات جدی صورت پذیرد. انتهای پیام. /

۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲
کد خبر: 52906

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =