بررسی جدی نیازهای شهرداری تهران برای انجام اقدامات پژوهشی

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: لازم است نیازها به صورت جدی از بدنه اجرایی شهرداری تهران برای انجام امورات پژوهشی ارائه شود.

به گزارش خبرنگار شهر، نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی پژوهشی شهرداری تهران عصر امروز -۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳- باحضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، معاونین شهردار و رئیس مرکز مطالعات برگزار شد.

عطاءاله رفیعی آتانی رئیس مرکز مطالعات شهرداری تهران نیز در این نشست در سخنان کوتاهی با اشاره به روحیه شهردار تهران و تعلق خاطر ایشان به موضوع پژوهش، ابراز امیدواری کرد تشکیل چنین جلساتی بتواند به ارتقاء نقش و عملکرد مجموعه مرکز مطالعات کمک کند.

وی هم‌چنین به مطالعات صورت‌گرفته در خصوص نقش پژوهش‌گری در کشورهای مترقی دنیا اشاره کرد و افزود: مطالعات نشان می‌دهد کشورهای اصطلاحاً توسعه‌یافته بالغ بر ۳.۵ درصد تولید ناخالص ملی خود را صرف امورات پژوهشی می‌کنند.

رئیس مرکز مطالعات در پایان تأکید کرد: لازم است نیازها به صورت جدی از بدنه اجرایی شهرداری تهران برای انجام امورات پژوهشی ارائه شود. ایراد دیگری که هم‌ در سابق وجود داشت، عدم استفاده بدنه اجرایی مجموعه اجرایی از نتایج و پژوهش‌های صورت‌ گرفته بود.

انتهای پیام/

۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰
کد خبر: 52940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =