رفع محدودیت‌های میراث فرهنگی برای ساخت بنا در محله سنگلج

شهردار منطقه۱۲ به همراه جمعی از معاونان و مدیران در نشستی مشترک با مدیر فرهنگی کوثر و متولی مسجد علی ابن ابیطالب (ع) و جمعی از معتمدین و هیئت امنای مسجد در خصوص احصا و رفع مشکلات محله سنگلج به خصوص محدودیت‌های میراث فرهنگی برای ساخت وساز بنا، گفت‌وگو کرد .

به گزارش روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲، وحیدرضا انارکی محمدی با اشاره به بافت تاریخی محلات منطقه از جمله سنگلج، گفت: به علت محدودیت‌های میراث فرهنگی برای ساخت و ساز بنا با ارتفاع مشخص، این محله دارای بافت فرسوده ای است که اغلب ساکنان اصیل و قدیمی آن، به محلات دیگر مهاجرت کرده و موجب شگل گیری نقاط بی دفاع شهری شده است.

وی در این نشست با تاکید بر رونق ساخت و ساز همراه با حفظ ابنیه تاریخی اظهار داشت: طی مذاکراتی که با میراث فرهنگی داشتیم مقررشد با برپایی میز خدمت در مساجد این محله در خصوص رفع مشکلات ساخت وساز ساکنان ، تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شود.

در ادامه وحیدرضا انارکی محمدی یادآور شد: در صورت رونق ساخت وساز و رفع نقاط بی دفاع شهری در آینده شاهد کاهش آسیب های اجتماعی مانند خانه های پلاک قرمز ،تجمع معتادان و کارتن خواب ها در این محله خواهیم بود.

موضوع رسیدگی به فضای سبز و تعیین تکلیف املاک رها شده محله سنگلج از مواردی بود که به معاون خدمات‌شهری و محیط زیست و شهردار ناحیه ۳ منطقه ابلاغ شد.

انتهای پیام/

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 53078

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =